در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۲ تیر ۱۳۹۷

واکنش " ولایتی " به خبر توافق خروج از سوریه.
مشاور دیپلماتیک! رهبر « رژیم آخوندی » -  اسلامی یک روز پس از بازگشت از دیدار رسمی در روسیه گفت که ایران به درخواستآمریکا از سوریه خارج نخواهد شد.
علی‌ اکبر ولایتی فرستاده ویژه رهبر« رژیم آخوندی » و رئیس‌ « دولت رژیم » ایران اعلام کرد که حضور ایران و روسیه در سوریه ادامه خواهد داشت تا عدم فعالیت مجدد «تروریست‌ها» در این کشور را تضمین کنند.
آقای ولایتی روز جمعه ۲۲ تیر در جریان سخنرانی در اندیشکده «والدای» با بیان این‌ که ائتلاف آمریکایی ضد داعش بدون مجوز دمشق در این کشور حضور دارد، گفت: 
«ایران با تهدیدات آمریکا، سوریه را ترک نمی‌کند.»مشاور رهبر« رژیم آخوندی »  ایران در امور بین‌الملل ادامه داد: «ما فقط در صورتی که مقامات سوری به ایران بگویند که دیگر به مشاوره نظامی ما نیاز ندارند، این کشور را ترک می‌کنیم.
 مستشاران! نظامی « رژیم » ایران که در سوریه و عراق مستقر هستند، به درخواست دولت‌های آن‌ها و به صورت قانونی در این کشورها حضور دارند.».
ایران« آخوندی »  همواره با تکذیب مداخله نظامی در کشورهای منطقه، حضور «مستشاران» خود در سوریه و عراق را تأئید کرده است.
 برخی تحلیل‌گران با استناد به سخنان دیروز ولایتی در روسیه مبنی بر آمادگی ایران برای خروج از سوریه، این سخنان را نشانه‌ای از عقب‌نشینی یا تعدیل موضع ایران در قبال بحران سوریه خوانده بودند.
ولایتی روز جمعه با بیان اینکه ۸۰ درصد مناطق آزاد شده در سوریه از چنگ «تروریست‌ها» با کمک ایران بوده، تاکید کرد: «ما با مجوز آمریکا به سوریه نیامدیم که اکنون با درخواست آن‌ها این کشور را ترک کنیم. این ایران است که در اهداف و مشروعیت حضور آمریکایی‌ها در سوریه شک دارد.»
برجام؛ ماندن یا رفتن
ولایتی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، توضیح داد: «ایران « آخوندی » به مباحثات با روسیه و چین درباره برجام ادامه می‌دهد، ایران باید از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند شود. اگر این اتفاق نیفتد، دیگر دلیلی برای باقی ماندن در آن نداریم.»
وی با تاکید بر این ‌که ایران فعلا به باقی‌ ماندن در برجام پایبند است، افزود: «روسیه و چین درباره برجام کمک‌های بسیار کرده‌اند، ما آینده درخشانی برای روابط با روسیه می‌بینیم.»
سرمایه‌گذاری نفتی روسیه در ایران
ولایتی روز جمعه با درخشان خواندن آینده روابط ایران«آخوندی» و روسیه، از قول ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار روز پنج‌شنبه گفت: «روسیه آماده است تا ۵۰ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری کند.»
در عین حال دمیتری   پسکوف،   سخنگوی   ریاست   جمهوری   روسیه   روز جمعه   در واکنش   به   اظهارات   مشاور    رهبر ایران«آخوندی» در رابطه با قرارداد نفت و گاز با روسیه گفت که نمی‌تواند این خبر را تأئید کند و به جزئیات آن هم اشاره‌ای نمی‌کند.
آقای ولایتی روز پنجشنبه پس از دیدار با ولادمیر پوتین گفته بود: «یکی از شرکت‌های مهم نفتی روسیه با وزارت نفت ایران قراردادی را به مبلغ ۴ میلیارد دلار منعقد کرده که به زودی عملیاتی می‌شود. همچنین دو شرکت نفتی مهم روسیه یعنی روس‌نفت و گازپروم نفت نیز صحبت‌هایی آغاز شده و قراردادهایی تا ۱۰ میلیارد دلار می‌توانند انجام دهند.»
.euronews