در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۲ تیر ۱۳۹۷

آمریکا درخواست فرانسه برای معافیت از تحریم‌ ایران « آخوندی »  را رد کرد.
وزیر دارایی فرانسه می‌گوید ایالات متحده آمریکا درخواست فرانسه برای معافیت از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران را رد کرده است. 
او در گفتگو با روزنامه فیگارو خواستار اقدام فوری اروپا برای حفظ منافع اقتصادی خود شده است.
برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه می‌گوید تلاش این کشور برای معاف‌شدن شرکت‌ها، کارخانه‌ها و بانک‌های فرانسوی از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه « رژیم آخوندی » - اسلامی  ایران بی‌نتیجه بوده است.
لومر در گفتگویی با روزنامه فیگارو که جمعه (۱۳ ژوئیه/ ۲۲ تیر) منتشر شده، از رد درخواست فرانسه توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داده است.
مقامات فرانسوی از وزارت خزانه‌داری آمریکا خواسته بودند کمپانی‌های فرانسوی که در زمینه انرژی، تولید دارو و خودرو با ایران همکاری دارند، از تحریم‌های یک‌جانبه این کشور علیه ایران معاف شوند.
حال رد درخواست آنها از سوی آمریکا پیامدهایی جدی برای ادامه فعالیت کمپانی فرانسوی خواهد داشت که پس از توافق اتمی با « رژیم » ایران در سال ۲۰۱۵ معاملات تجاری خود با این کشور را گسترش دادند.
از جمله فعالیت‌های تجاری فرانسوی‌ها در ایران می‌توان به پروژه‌ چند میلیارد دلاری کمپانی‌ نفت و گاز توتال در ایران و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک کارخانه‌های خوروسازی فرانسه با ایران« آخوندی »  اشاره کرد.
برنو لومر در گفت‌وگو با فیگارو تأکید کرده که اروپا نیازمند "واکنش سریع" به این تحریم‌ها و حمایت از استقلال اقتصادی خود است. وزیر دارایی فرانسه گفته است که اروپا باید ابزارها مورد نیاز خود برای مقابله با تحریم‌های فرامرزی را فراهم و از منافع اقتصادی خود دفاع کند.
دولت آمریکا پس از خروج از توافق اتمی در صدد است تحریم‌های جدیدی علیه « رژیم آخوندی » - اسلامی وضع کند. هدف این تحریم‌ها وادار کردن ایران به پذیرش دور تازه‌ای از مذاکرات است که شامل فعالیت های منطقه‌ای ایران و برنامه توسعه موشک‌های بالستیک این کشور نیز باشد.
حساس‌ترین بخش این تحریم‌ها در ماه نوامبر (۱۳ آبان ۱۳۹۷) آغاز می‌شود و متوجه صادرات نفت ایران است. واشنگتن قصد دارد صادرات نفت این کشور را محدود و شریان‌های مالی این کشور را قطع کند.
*  کوتاه شده از :  D W
                                                    ____________________________________________