در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۲ تیر ۱۳۹۷

* آمدن خمینی « برنامه ریزی » بود .
ناگفته‌های انقلاب و دولت موقت از زبان « روانشاد » عباس امیرانتظام در مصاحبه‌ای تازه منتشر شده
عباس امیرانتظام، معاون نخست‌وزیر و سخن‌گوی دولت موقت پس از انقلاب بهمن ۵۷ در ایران که سال‌ها به اتهام جاسوسی در زندان بود، روز ۲۱ تیر ۱۳۹۷ « دو روز پیش » درگذشت.
                                                              شادروان امیر انتظام (راست) درکنارمرحوم مهدی بازرگان
 آقای امیرانتظام در زمان حیات خود با فیروزه رمضان‌زاده، روزنامه‌نگار همکار «مجله حقوق ما» و «سازمان حقوق بشر ایران» گفت‌وگویی انجام داده بود که به دلیل شرایط ایران« آخوندی »  و ممنوع‌المصاحبه بودن، درخواست کرد تا در زمان حیاتش منتشر نشود.
او گفت که به نظرش هدف انقلابیونی که از خارج آمده بودند، اعتلای ارزش‌هایی نبود که از آن دم می‌زدند، بلکه «آمدند تا اوضاع را به صورتی در بیاورند که امروز ملاحظه می‌کنید.»
 امیر انتظام گفت در حالی که مردم فکر می‌کردند آیت‌الله خمینی، پیامبر جدیدی است که از آسمان به زمین آمده، لیکن او بر این باور بود که همه‌چیز «برنامه‌ریزی» شده است.
او درباره برخی اعضای دولت موقت گفت: «ریش گذاشته‌اند و شلوارهای اتو نکرده، کفش‌های واکس نزده و لباس‌های اتو نکرده می‌پوشیدند و اسمشان هم وزیر بود، تا دو ماه قبل کراوات و ادکلن استفاده می‌کردند اما یک باره خود را عوض کردند آمدند شدند آنچه را که باید می‌شدند و بلایایی بر سر مردم ایران وارد کردند که نباید می‌کردند و امروز همه پشیمان شدند.»
امیرانتظام درباره اقدامات ابراهیم یزدی در همراهی با  خمینی و آوردن او به ایران، اظهار بی‌اطلاعی کرد و در جمله‌ای کوتاه، گفت: «حتما رسالتی و وظیفه‌ای داشته‌اند که یک مرتبه به پاریس می‌روند!.»
متن کامل و مفصل گفت‌وگو در .radiozamaneh.com

« روانشاد » امیرانتظام نخستین و قدیمی‌ترین زندانی سیاسی « رژیم آخوندی » است که از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۵ در زندان بسر برد. او که هیچگاه حکم آزادی دریافت نکرد در سال‌های گذشته به دلیل کهولت و بیماری، بجای زندان، در منزل خود تحت مراقبت قرار داشت.                                   _________________________________________