در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۹ خرداد ۱۳۹۷

ترامپ: با اعضای گروه ۷ یا بدون آنها، « رژیم آخوندی » ایران را مهار می‌کنیم.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی پایانی خود در اجلاس سران گروه ۷ گفت با همکاری اعضای این گروه یا بدون آنها "بلندپروازی‌های هسته‌ای" « رژیم » ایران را مهار خواهد کرد.
آقای ترامپ در حالی که زودتر از دیگر رهبران کشورهای گروه ۷ این اجلاس را ترک می‌کرد، گفت: "ملل گروه ۷ به مهار بلندپروازی‌های هسته‌ای « رژیم »  ایران متعهد می‌مانند. با همراهی آنها یا بدون آنها، آن بلندپروازی‌ها مهار خواهند شد."
پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی دیگر، به خصوص آلمان، فرانسه، بریتانیا و چین و روسیه، از تصمیم دونالد ترامپ انتقاد کرده و می‌گویند توافق هسته‌ای « رژیم » ایران به شکل فعلی حفظ شود.
دونالد ترامپ "تهدید ایران-« آخوندی » " را یکی از موضوعاتی خواند که رهبران گروه ۷ در چهارچوب تهدیدهای موجود علیه امنیت ملی این کشورها درباره آن صحبت کرده‌اند.
او گفت مسایل امنیتی دیگری که درباره آن صحبت شده، شامل تلاش برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و مبلغان "آن ایدئولوژی مرگبار" می‌شود.
رئیس جمهور آمریکا به مذاکرات پیش روی خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و همچنین مساله تعرفه‌های تجاری نیز پرداخت و با انتقاد از روابط تجاری موجود میان آمریکا و دیگر کشورهای جهان گفت این وضع تغییر خواهد کرد.
کوتاه شده از:B B C