در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

ایران<آخوندی> جزو بیست کشور اول جهان است که بالاترین آمار مرگ براثر مصرف مواد مخدر را دارند.

اعتیاد در ایران :
 زنانی که می‌میرند در یک دهه دو برابر شدند.
پزشکی قانونی ایران<آخوندی> گزارش داده که در سال گذشته بیش از ۳۵۰ زن بر اثر مصرف مواد مخدر مرده‌اند. این آمار در سال ۱۳۸۶ (یک دهه پیش) ۱۶۰ مورد یا تقریبا نصف تعداد امسال بود.
شمار زنانی که دراثر مصرف مواد جان داده‌اند در سال‌های اخیر روندی صعودی داشته است. درحالی که در سال ۱۳۷۹، تنها کمتر از یک درصد این قربانیان زنان بودند، پارسال این سهم به حدود ١٢ درصد رسید.
 نمودار زیر که براساس آمارهای پزشکی قانونی ایران<آخوندی>  تهیه شده این روند را نشان می‌دهد.
مرگ براثر مصرف مواد مخدر در ایران
در ده سال اخیر، حدود ۴۰ هزار نفر براثر مصرف مواد مخدر جان داده‌اند. همانطور که در نمودار مشخص است، تعداد مرگ و میرها در اواسط دهه ۱۳۸۰ در اوج بوده و بعد از آن رو به کاهش رفته....!
اما آمارهای نشان می‌دهد که سال به سال شمار زنانی که براثر مصرف مواد مخدر جانشان را از دست می‌دهند بالاتر می‌رود. به عبارت دقیق‌تر، تعداد زنان قربانی در حالی در ده سال اخیر حدود دو برابر شده است که در مجموع آمار مرگ و میر بر اثر مواد مخدر کمتر شده و حدود ۳۶ درصد (یا ۱۷۰۰ مورد) کاهش یافته است.
منظور از مواد مخدر، هم مخدرهای سنتی مانند تریاک و هم مواد شیمیایی اعتیادآور است. از میان مواد شیمیایی هم به گفته سازمان مبارزه با مواد مخدر ایران، شیشه (مت‌آمفتامین یا کریستال) از سال ۱۳۸۷ تبدیل به یکی از پر مصرف‌ترین مواد شده است.
موارد مرگ بر اساس توضیح پزشکی قانونی، شامل مرگ براثر مصرف بیش از حد و همچنین مرگ براثر عواقب مصرف طولانی مواد مخدر است.
بر اساس اطلاعات دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، ایران<آخوندی> در میان همسایگانش بالاترین مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر را دارد.
این دفتر برای مقایسه وضعیت مرگ براثر اعتیاد در کشورهای مختلف جهان، تعداد مرگ در هر یک میلیون نفر را در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال در نظر می‌گیرد. این عدد برای ایران ۵۳ نفر به ازای هر یک میلیون نفر است.
ایران<آخوندی> از این نظر جزو بیست کشور اول جهان است که بالاترین آمار مرگ براثر مصرف مواد مخدر را دارند.
B B C
                                             ______________________________________________