قرار است برخی مدیران!! تا آخر روی جهیزیه <رژیم ملائی> ایران بمانند.
مسئولان!! بی انگیزه آویزان کشور شدهاند
معاون اول رئیس < دولت ملائی > دیروز در شورای اداری خوزستان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست و دیگر مسئولان! ملی! و استانی برگزار شد، معترض استفاده از مدیران ناکارآمد شد و اظهار کرد: «متاسفانه برخی مدیران!! بی انگیزه آویزان کشور شدهاند که نه تنها خود شجاعت کنار رفتن ندارند بلکه کسی هم شجاعت کنار زدن آنها را ندارد و گویی این مدیران!! باید تا آخر روی جهیزیه <رژیم> اسلامی بمانند.»
مسئولان!! بی انگیزه آویزان کشور شدهاند
معاون اول رئیس < دولت ملائی > دیروز در شورای اداری خوزستان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست و دیگر مسئولان! ملی! و استانی برگزار شد، معترض استفاده از مدیران ناکارآمد شد و اظهار کرد: «متاسفانه برخی مدیران!! بی انگیزه آویزان کشور شدهاند که نه تنها خود شجاعت کنار رفتن ندارند بلکه کسی هم شجاعت کنار زدن آنها را ندارد و گویی این مدیران!! باید تا آخر روی جهیزیه <رژیم> اسلامی بمانند.»
بدون شک در ساختار مدیرتی و دستگاه اجرایی کشور نقصان های وجود دارد که رفع آنها به پیشبرد اهداف دولت کمک خواهد کرد. آنچه در هر دولتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تاکید کردن بر مدیریت به جای خط ومشی است. اما یکی از آفت های کنونی ساختار دولت در ایران<ملائی>، استفاده از مدیران ناکارآمد و بی سواد در دستگاه های اجرای دولت است.
خلاف مدیریت نوین عمل کردن
<آخوند و مدیریت؟- آن هم مدیریت نوین؟؟>
اگر مجموعه مدیریتی ایران را با معیارهای مدیریتی نوین و استاندارد مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که قرار گرفتن مدیران در جایگاهی که لیاقت آن را ندارند یکی از آفت های مدیریتی در ایران<ملائی> است.
اگر مجموعه مدیریتی ایران را با معیارهای مدیریتی نوین و استاندارد مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که قرار گرفتن مدیران در جایگاهی که لیاقت آن را ندارند یکی از آفت های مدیریتی در ایران<ملائی> است.
مدیرانی ضعیف و متملق که بسیاری از آنها به دلیل کم سوادی و یا عدم کفایت و لیاقت در اداره امور کشور در جایگاه هایی هستند که نباید باشند. مدیرانی که دانش و توانایی لازم برای مدیریت را ندارند و بر پایه روابط به جایگاه مدیریتی دست یافتهاند، افرادی را برای همکاری برمیگزینند که چالشی برای آنان درست نکنند.
< این انتخاب و ادامه وضعیت امروز، از روز اول انقلاب شروع و تاامروزادامه داشته است>
این در حالی است که تاکید بر ارزیابی عملکرد وکارائی، تقسیم و پراکنده کردن بروکراسیهای امور دولتی به صورت کارشناسانه و متخصصگرایانه از ویژگی های مدیریت نوین است.
کما اینکه برخی مدیران چندین سال است که در یک پست یا چند پست مشغول هستند به گونه ای که گویی این مدیران جزء اموال دولتی هستند. و اینکار باعث شده است که این پرسش به وجود بیآید که آیا استعدادهای دیگری غیر از این افراد وجود ندارد؟ چرا که خلاف استاندارد ها و ارزیابی های عملکرد و کارائی، نمی توان از مدیران بی کفایت انتظار سود دهی یا کارآمدی را داشت.
.gooya
_________________________________________
