در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۲ آذر ۱۳۹۶

"فساد مالی و اخلاقی" در ایران < ملائی > ، عامل اصلی ضربه‌ پذیری در برابر زلزله.
ایران پس از زلزله یک ماه پیش کرمانشاه شاهد چندین زلزله دیگر بود؛ آخرین آن در کرمان. چگونه می‌توان از فاجعه‌ای احتمالی جلوگیری کرد؟.
 یکی از پیشگامان لرزه‌ شناسی در ایران "فساد مالی و اخلاقی" را عامل اصلی آسیب‌ پذیری می‌ داند.
هنوز خاطره زلزله‌های مرگبار رودبار و منجیل در سال ۱۳۶۹ با حدود ۳۰ هزار کشته و زلزله بم در سال ۱۳۸۲ با حدود ۴۰ هزار کشته برای ایرانیان زنده بود که ماه گذشته (۲۱ آبان) زمین‌لرزه‌ای ۳ / ۷ ریشتری در منطقه کرمانشاه روی داد و به جان باختن ۶۲۰ نفر انجامید.
از زلزله کرمانشاه بدین‌سو چند زلزله دیگر از شمال تا جنوب کشور، اما با ابعادی به مراتب کوچکتر، نگرانی‌هایی را در مورد احتمال وقوع زلزله‌هایی با ابعاد گسترده به وجود آورده است.
زلزله ۱۰ آذر در هجدک کرمان با قدرت ۱ / ۶ ریشتر، زلزله ۸ / ۴ ریشتری روز ۱۴ آذر در لنگرود گیلان، زلزله ۲ / ۶ ریشتری در نیمروز ۲۱ آذر دوباره در هجدک کرمان با حدود ۲۰ مصدوم، زلزله ضعیف ۳ ریشتری در نزدیکی کرج در آخرین دقایق شامگاه ۲۱ آذر، از جمله مواردی بودند که با توجه با زلزله‌خیز بودن بخش عظیمی از خاک ایران، نگرانی‌هایی جدی برای مردم به وجود آورده‌اند.
ایران هنوز در شوک زلزله روز گذشته هجدک کرمان با دست‌کم ۱۸ مصدوم بود که دوباره این منطقه در نخستین ساعات بامداد امروز (۲۲ آذر) زلزله‌ای ۱ / ۶ ریشتری را تجربه کرد. رسانه‌ها از قول مسئولان!< رژیم ملائی > ایران شمار مصدومان این زلزله را هم دست‌کم ۵۸ نفر اعلام کرده‌اند. رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین از ۱۸۸ پس‌لرزه در این منطقه خبر داده است.
دلیل این زلزله‌های پیاپی چیست و چگونه می‌توان از بروز فاجعه جلوگیری کرد؟ وظیفه دولت‌ها و مسئولان چیست و چه تدابیری می‌توان اندیشید؟.
"دولت‌های ایران، نخستین ناقضان آیین‌نامه پاد لرزه‌ای"
پروفسور مانوئل بربریان، زمین‌شناس برجسته ایرانی ساکن ایالت نیوجرسی آمریکا و از پیشگامان لرزه‌شناسی در ایران، در گفت‌وگو با دویچه وله، ضمن تأکید بر انفعال دولت‌ها در آماده‌سازی و پیشگیری از خطرات ناشی از زلزله و "خرابی بنیاد کار"، عامل اصلی آسیب‌پذیری در برابر زلزله را "فساد اخلاقی و مالی" در تمام دستگاه‌های اجرایی و حکومتی <رژیم ملائی > ایران می‌داند.
از نظر او، تنها راه جلوگیری از پیامدهای فاجعه‌بار، مقاوم کردن سازه‌ها در ایران است؛ امری که به دلیل همین "فساد مالی و اخلاقی" تا امروز متحقق نشده است.
به گفته این کارشناس لرزه‌شناسی، دولت‌های <رژیم> ایران و دیگر دستگاه‌های حکومتی < رژیم > اسلامی خود نخستین ناقضان قانون "آیین‌نامه پادلرزه‌ای کشور" بوده‌اند؛ قانونی که صورت ابتدایی آن حدود ۵۰ سال پیش تصویب و در طول زمان تصحیح و تکمیل شده است.
به گفته این استاد لرزه‌شناس، مسئولان! < رژیم ملائی > ایران نه تنها به پیشگیری و آماده‌سازی در برابر زلزله نمی‌پردازند، بلکه دولت و سپاه پاسداران خود از جمله در پروژه "مسکن مهر" آیین‌نامه پادلرزه‌ای کشور را زیر پا گذاشته‌اند. در چنین شرایطی مانوئل بربریان تهران و دیگر شهرهای ایران را "در خطر" قرار گرفتن در برابر زلزله‌های احتمالی می‌بیند.
D W
                                    ______________________________________________