در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۰۸ دی ۱۳۹۹

تغییرات عجیب کتب درسی و مسؤلیت آنان که دانسته سکوت کردند.
در « چند ماهی » که از بازگشایی مدارس می گذرد، معلمان مقاطع مختلف تحصیلی به تدریج که جلو می روند، متوجه تغییرات عجیبی...؟! در کتاب های درسی می شوند. روی سخن نه با رییس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی«آخوندی» که با کارشناسان! و مدیران! میانی و آگاه !! این سازمان است.
اینکه در اخبار می خوانیم از روی جلد یک کتاب درسی تصویر دختران حذف شده، در کتابی دیگر عکس قرآن در مکانی نازل نشان داده شد و اعتراض بخشی از دینداران! را در پی داشت، یا در کتاب درسی دیگری، مقبره کوروش«بزرگ» حذف می شود، و یا در شعر نادر ابراهیمی و یا در داستانی از هوشنگ مرادی کرمانی به طرزی آشکار دست برده می شود و یا در دست گل جدید معلوم شده که نام مولانا از کتاب فارسی پایه نهم حذف شده، آیا همه این تغییرات عجیب، در سکوت و محرمانگی رخ داده است؟ قطعاً خیر!
آگاهان می دانند که فرایند تغییر، تألیف و چاپ کتب درسی با شمارگان میلیونی از رهگذر جلسات مشورتی و کارشناسی های بسیار عبور می کند تا در نهایت به دست دانش آموزان برسد، لذا اگر کارشناسان و پژوهشگران و مدیران میانی و ارشد تألیف کتب درسی به فرض که معاونت و موافقتی با این تغییرات بسیار شگفت و دفعی و ناصحیح نداشته باشند، یقیناً بی اطلاع هم نبودند.
پرسش همین جاست: چرا سکوت کردید؟ چرا جامعه، زنگ هشدار کارشناسانه شما کارکنان فرهیخته! و «مطّلع!» سازمان پژوهش را پیش از چاپ کتاب هایی با این تغییرات عجیب نشنید؟
به همین ترتیب، مسؤلیت از اعضای هیأت امنای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و دیگر پژوهشگران و اعضای هیأت علمی که در گروه مشاوران سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی هستند، سلب نمی شود و این پرسش را از ایشان هم باید پرسید: چرا سکوت کردید؟.
* کوتاه شده از:asriran


                                                « چراغی که به خانه رواست ، به مسجد حرام است...»
___________________________________
 
"البته قرار بود مبلغ بیشتری پرداخت شود اما ما ۹ نفر بودیم و نمی‌توانستیم بیش از این بار حمل کنیم چون هر چمدان ۴۰ کیلو گنجایش داشت."
عضو ارشد حماس:
قاسم سلیمانی ۲۲ میلیون دلار نقد در چمدان به ما تحویل داد'
محمود زهار از اعضای بلندپایه جنبش فلسطینی حماس که بارها به ایران«آخوندی» سفر کرده است درباره خاطره خود از قاسم سلیمانی گفت که اولین بار در سال ۲۰۰۶ که به عنوان "وزیر خارجه دولت اسماعیل هنیه در غزه" به تهران سفر کرده بود با آقای قاسم سلیمانی ملاقات کرده است.
او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی عربی زبان العالم گفت که در دیدار خود با محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور! وقت درخواست‌ کمک مالی "برای پرداخت حقوق کارمندان و خدمات اجتماعی" در غزه داشته و آقای احمدی نژاد او را به قاسم سلیمانی ارجاع داده است.
آقای زهار در این مصاحبه که توسط شبکه تلویزیون العالم انجام شده می‌گوید: "حاج قاسم فورا درخواست ما را پاسخ داد و فردا در فرودگاه ۲۲ میلیون دلار در چمدان به ما تحویل داد."
او در مصاحبه خود قاسم سلیمانی را "مرد عمل" و "مردی با مسئولیت‌های زیاد" توصیف کرد و افزود: "البته قرار بود مبلغ بیشتری پرداخت شود اما ما ۹ نفر بودیم و نمی‌توانستیم بیش از این بار حمل کنیم چون هر چمدان ۴۰ کیلو گنجایش داشت."
*بی بی سی

حسن نصرالله:
 بعد از تخریب ۲۰۰ هزار خانه در جنگ ۳۳ روزه، سلیمانی یک سال هزینه‌ها و اجاره‌خانه‌ها را داد.
حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که قاسم سلیمانی در «پشت پرده و دور از انظار» علاوه بر تامین موشک و تجهیزات نظامی، کمک‌های مالی بزرگی از درآمد نفتی« رژیم آخوندی » انجام می‌داد و در یک نمونه بعد از تخریب ۲۰۰ هزار خانه در جنگ ۳۳ روزه تا یک سال هزینه‌ها و اجاره‌ها پرداخت کرد.
نصرالله در بخشی از مصاحبه با شبکه المیادین که حدود سه ساعت و نیم طول کشید، درباره کمک‌های مالی قاسم سلیمانی «رژیم آخوندی» از محل فروش نفت گفت که «در سال ۱۳۸۵ بعد از جنگ ۳۳روزه ۲۰۰هزار خانه خراب شد و بلافاصله حاج قاسم [سلیمانی] و برادران طرح اسکان را پیشنهاد کردند».
او گفت که در آن زمان « وضع [ مالی «رژیم آخوندی»] از الان بهتر بود» و بهای نفت بالاتر بود و «سلیمانی و برادران!» با اجرای طرح اسکان به صاحبان ۲۰۰ هزار خانه‌ای که در جنگ ۳۳ روزه خراب شدند «یک‌سال هزینه اجاره و معیشت‌شان» را دادند تا خانه‌‌‌‌هایشان را بسازند.
* کوتاه شده از:iranintl

کارت ملی گروئی برای خرید نان نسیه!.
بودجه صداوسیما «آخوندی»۲/۶ برابر بودجه توسعه ساحل مکران در سیستان و بلوچستان است.
مردم برخی مناطق سیستان و بلوچستان از فرط فقر، به صورت قسطی نان می‌خرند .
در برخی مناطق استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بسیاری از مردم به دلیل فقر، توان خرید نان ندارند. ازاین‌رو با گرو گذاشتن کارت ملی، آن را به‌صورت نسیه یا قسطی می‌خرند تا بعداً با یارانه بدهی خود را پرداخت کنند.
در گزارشی که تجارت نیوز منتشر کرده، فهرست بدهکاری مشتریان یک نانوایی در قصرقند، از ۳۰۰۰ تومان آغاز می‌شود. نفر بعدی ۱۵ هزار تومان بدهکار است. این نام‌ها چندین صفحه را در برگرفته است. نانوا که خودش اسیر فقر است می‌گوید دیگر نمی‌تواند نسیه‌فروشی کند.
                                                             چراغی که به خانه رواست ، به مسجد حرام است
البته ماجرا فقط به همین شهر محدود نمی‌شود. در زابل سیستان و بلوچستان، رودان هرمزگان و دشتی بوشهر نیز، فروش قسطی نان رواج دارد. اگر خریدار ناآشنا باشد، باید کارت ملی خود را نزد نانوا گرو بگذارد، تا بعداً پولش را پرداخت کند. اگر هم از همسایگان یا آشناها باشد، حساب دفتری و ثبت میزان بدهی، کفایت می‌کند.
* independentpersi