در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۹ فروردین ۱۳۹۸

 دونالد ترامپ رسما سپاه پاسداران « رژیم آخوندی »  را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.
دقایقی پیش پرزیدنت دونالد ترامپ در بیانیه ای رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی«رژیم آخوندی» را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.
این نخستین بار است که ایالات متحده واحد نظامی یک دولت را به عنوان یک گروه تروریستی شناخته است.
پرزیدنت ترامپ در این بیانیه نوشته است:
امروز من رسما قصد دولتم برای تعیین سپاه پاسداران «رژیم آخوندی» - اسلامی ایران (آی‌آر‌جی‌سی)، شامل نیروی قدس آن سپاه، به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی بنا بر بند 219 قانون مهاجرت و تابعیت را اعلام می‌کنم.
 این گام بی‌سابقه که تحت رهبری وزارت خارجه برداشته می‌شود، موید این واقعیت است که [رژیم] ایران نه تنها یک حامی حکومتی تروریسم است، بلکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالانه در تروریسم، به عنوان یک ابزار حکومت‌داری، مشارکت کرده و آن را تامین مالی و ترویج می‌کند.
رئیس جمهوری ایالات متحده تاکید کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابزار اصلی دولت«رژیم آخوندی» ایران برای هدایت و اجرای کارزار تروریسم بین‌المللی آن [رژیم] است.
جیسون بلازاکیس، که تا همین چندی پیش مدیر دفتر مقابله با تروریسم مالی و اعمال تحریم بود، به وال‌استریت ژورنال گفته که این نخستین بار است که یک نهاد دولتی - یعنی سپاه پاسداران - به عنوان یک سازمان خارجی تروریستی تعیین می‌شود.
او افزود: «تاکنون هیچ‌وقت بخشی از یک دولت در این فهرست قرار نگرفته است. عواقب چنین کاری در آینده عمیق خواهد بود.»‌
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیرون از مرزهای ایران«آخوندی» مسئول عملیات نظامی در سوریه، لبنان، عراق، و یمن است. در داخل کشور نیز نیمی از اقتصاد و نیروهای امنیتی و نظامی در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
عربستان سعودی و بحرین نیز در ماه اکتبر گذشته سپاه پاسداران و مقامات نظامی سپاه قدس را به فهرست گروه‌ها و اشخاص دخیل در تروریسم اضافه کردند.

واکنش‌ها
بن ساس٬ سناتور جمهوری‌خواه از ایالت نبراسکا، معتقد است که این قدمی بسیار مهم در راستای کارزار فشار حداکثری علیه ایران«آخوندی» - بزرگترین دولت حامی تروریسم و بزرگترین عامل هرج و مرج در خاورمیانه - است.
همچنین مایک گالاگر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا، در توئیتی نوشت: «بسیار عالی است که دولت پرزیدنت ترامپ قدم‌ها را برای قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «رژیم»ایران در فهرست گروه‌های تروریستی برداشته است. ما هم باید مشابه این کار را در کنگره انجام دهیم.»
مقام‌های « رژیم آخوندی » -  اسلامی پیش از اعلام رسمی تصمیم دولت پرزیدنت ترامپ واکنش نشان داده اند. از جمله فرمانده سپاه پاسداران تهدید کرده که اگر آمریکا چنین تصمیمی بگیرد، «ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا از آرامش امروز برخوردار نخواهند بود.»
کوتاه شده از:V O A