در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۸ فروردین ۱۳۹۸

*« خوش بود گر محک تجربه آید به میان *** تا سیه روی شود - هر که در او، غش باشد »

نماینده گنبد در« رژیم آخوندی » : همه متهم هستیم.
او چشم بستن بر غارت جنگل‌ها، غصب بستر رودخانه‌ها و کوهخواری و صدور مجوز برای ساخت و ساز جاده و خانه در حریم رودخانه‌ها را نشان بی‌تدبیری مسئولان خواند و با خطاب قرار دادن حسن روحانی گفت: «همه ما متهم هستیم.»
نماینده مردم گنبدکاووس می‌گوید درآمد حاصل از حریم‌فروشی شهرداری‌ها پول خون مردمی است که در سیل غرق شدند. او تاکید می‌کند که مردم منتظر جبران مافات و بازخواست مسئولان هستند و مشکل‌شان با ارجاع به بانک‌ها حل نمی‌شود.
قرجه طیار، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده گنبد کاووس با انتقاد از سوء‌مدیریت‌ها و نابسامانی در مناق سیل‌زده گفت: «هنوز هم مشغول توجیه تقصیرات خود هستیم و هر کس سعی می کند از زیر بار مسئولیتی که برای انجام آن حقوق می‌گیرد، شانه خالی کند.»
طیار در نطق میان دستور روز یکشنبه ۱۸ فروردین تاکید کرد که مردم انتظار جبران مافات دارند؛ هم در مورد تعمیرخانه‌ها، اماکن و زیان‌های مربوط به مزارع، باغات و اموال غیرمنقول‌شان و هم جبران سوءمدیریت‌ها و ترمیم ساختار مدیریتی استان.
او چشم بستن بر غارت جنگل‌ها، غصب بستر رودخانه‌ها و کوهخواری و صدور مجوز برای ساخت و ساز جاده و خانه در حریم رودخانه‌ها را نشان بی‌تدبیری مسئولان خواند و با خطاب قرار دادن « آخوند » حسن روحانی « رئیس دولت رژیم آخوندی » گفت: «همه ما متهم هستیم، اگر به خود نیاییم و درصدد اصلاح روش و امور نباشیم سیل ما را هم با خود خواهد برد.»
قرجه طیار افزود پولی که شهرداری‌ها از فروش حریم کسب کرده‌اند "پول خون زن و بچه مردم بود که قرار بود در آینده سیل آنها را با خودش ببرد."
گنبد کاووس، آق قلا و گمیشان جزو نخستین شهرهایی بودند که در ترکمن‌صحرا زیر آب رفتند.
با گذشت ۱۸ روز از جاری شدن سیل نه تنها از آب‌گرفتگی آققلا و گمیشان کاسته نشده، بلکه اکنون با ذوب شدن برف حجم آب افزایش پیدا کرده است.
"نمک به زخم مردم"
نماینده گنبدکاووس خواستار بازخواست مسئولانی!! شد که کاری برای جلوگیری از سیلاب انجام ندادند: «امور آب منطقه تقصیر را به گردن لایه روبی نشدن نهرها، سدها و موارد مشابه دیگر میاندازد در حالی که متولی این کار خودش بوده است. این فرافکنی ها دیگر نمک به زخم مردم پاشیدن است.»
این عضو کمیسیون اقتصادی خواستار کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان شد و تاکید کرد که مشکل مردم با ارجاع آنها به بانک‌ها و بدهکار کردن‌شان حل نمی‌شود.
کوتاه شده از: D W
                                                    « مدیریت آخوند و مملکت داری ملا .....؟؟ »

آسیب ۳۰۰ میلیاردی سیل به میراث فرهنگی.
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری « رژیم آخوندی » می‌گوید: «متأسفانه سیل به آثار تاریخیِ برخی از استان‌ها آسیب‌های زیادی را وارد کرده است، حتی هنوز برخی از آثار زیر آب و در بستر رودخانه هستند.»
محمدحسن طالبیان روز دوشنبه ۱۹ فروردین به خبرگزاری ایسنا گفت: «۷۳۰ اثر تاریخیِ ۲۵ استان کشور در اثر بارش باران و سیلاب آسیب دیده‌اند که براساس بررسی‌ها و پایش‌های انجام شده تا کنون، به اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان برای مرمت و نجات‌بخشی این آثار نیاز است!.».