در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۰۹ آذر ۱۳۹۷

ثبت کمترین فروش نفت ایران به آسیا در پنج سال گذشته.
به گزارش خبرگزاری رویترز میزان صادرات نفت ایران به خریداران بزرگ آسیایی در ماه اکتبر ۲۰۱۸ به کمترین میزان در طی پنج سال گذشته رسیده است.
تحریم‌های آمریکا علیه «رژیم آخوندی»ایران از جمله در حوزه نفت و انرژی، اوایل ماه نوامبر اجرا شد و آمارهای تازه نشان می‌دهد که در آستانه این تحریم‌ها در ماه اکتبر، خرید نفت ایران از سوی ژاپن و کره جنوبی و چین به شدت کاهش یافته است.
به گزارش رویترز چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه گذشته میلادی در مجموع ۷۶۲ هزار بشکه در روز از ایران نفت خریده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.
این میزان کمترین مقدار ثبت‌شده فروش نفت ایران به خریداران آسیایی از اکتبر سال ۲۰۱۳ است. در آن زمان تحریم‌های نفتی شدیدی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران«آخوندی» در جریان بود.
واردکنندگان اصلی نفت ایران در آسیا از جمله ژاپن، چین، کره جنوبی و هند جزو هشت کشوری هستند که هم‌زمان با بازگشت تحریم‌ها‌ی آمریکا علیه «رژیم»ایران، معافیت موقت برای خرید نفت خام ایران دریافت کرده‌اند.
با اعمال این معافیت شش‌ماهه انتظار می‌رود که واردات نفت این کشورها از ایران در ماه‌های آینده شاهد افزایشی نسبی باشد.
آمریکا که در ابتدا تاکید داشت در ماه نوامبر و هم‌زمان با آغاز تحریم‌ها قصد دارد فروش نفت ایران را به صفر برساند، در نهایت تصمیم گرفت برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت نفت و پیدا کردن جایگزین‌هایی برای نفت ایران در بازار، برای هشت کشور معافیت خرید نفت از ایران در نظر بگیرد.
کوتاه شده از:B B C