در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۰۵ آذر ۱۳۹۷

بیست‌ودومین روز اعتراض کارگران هفت‌تپه
اعتصاب و اعتراض کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در شهر شوش روز دوشنبه، پنجم آذر، برای بیست و دومین روز پیاپی ادامه یافت؛ همزمان رئیس قوه قضائیه « رژیم آخوندی »- اسلامی تهدید کرد که «بهانه کردن مطالبات کارگران برای برهم زدن نظم کشور قابل قبول نیست!».
کارگران نیشکر هفت‌تپه روز دوشنبه در شعارهای خود از جمله خواستار آزادی اسماعیل بخشی، یکی از نمایندگان خود شدند که از یکشنبه گذشته، همراه با سپیده قلیان، فعال مدنی، در بازداشت به سر می‌برد و به گفته مقام‌های دولتی و قضایی، با «اتهام امنیتی» روبه‌رو هستند.
یک روز پیش‌تر کریم یاوری، نماینده وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، از کارگران خواسته بود به سر کار خود بازگردند و برای رسیدن به حقوق خود،‌ «بی‌اعتمادی به کارفرما را پشت سر بگذارند».
از سوی دیگر امید اسدبیگی، کارفرمای خصوصی شرکت هفت‌تپه،‌ در پیامی ویدئویی که شامگاه یکشنبه منتشر شد، خواستار پایان اعتصاب شد و گفت: «این اعتصاب به جز ایجاد بی‌نظمی و مشکلات عدیده برای مجموعه هیچ چیز دیگری به ارمغان نخواهد آورد».
شماری از مقام‌های دولتی و قضایی ایران«آخوندی» پیش از این از زندانی بودن یا فرار کارفرمای خصوصی شرکت نیشکر هفت‌تپه خبر داده بودند. از جمله « آخوند » غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، هفته گذشته از متواری بودن این کارفرما خبر داد و محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس «دولت رژیم آخوندی»، نیز گفته بود که این کارفرما به دلیل برخی مشکلات بازداشت شده است.
در واکنش به پیام ویدئویی کارفرمای خصوصی، یکی از نمایندگان مجمع کارگری نیز با انتشار ویدئویی، ضمن انتقاد از عملکرد بخش خصوصی گفت که کارگران خواستار «خلع ید» از این بخش هستند و «امکان بازگشت» او وجود ندارد.
شرکت نیشکر هفت‌تپه با حدود ۲۴ هزار هکتار مساحت، در زمستان ۹۴ با پیش‌پرداختی شش میلیارد تومانی به بخش خصوصی واگذار شد.
کارگران این شرکت، علاوه بر اعتراض به عدم دریافت دستمزدهای معوقه خود، خواستار واگذاری مالکیت آن به کارگران، یا به دولت و با مدیریت شورای کارگری هستند؛ اما دولت «آخوند» حسن روحانی با این درخواست مخالفت کرده است.
* کوتاه شده از: radiofarda
                                                _______________________________________________