در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۴ مرداد ۱۳۹۷

وزیر کار« رژیم آخوندی »:
 با بازگشت تحریم‌ها یک میلیون بیکار می‌شوند.
وزیر کار< آخوند >  حسن روحانی می‌گوید باید صادقانه به مردم گفته شود که "در یک جنگ واقعی وارد شده‌ايم" هر چند که این جنگ ابعاد نظامی ندارد. او گفته با بازگشت تحریم‌های آمریکا ممکن است یک میلیون نفر شغل خود را از دست بدهند.
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی! در دولت حسن روحانی در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد (شماره روز شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷) تاکید کرده که "ما در یک جنگ واقعی وارد شده‌ايم" و در این باره باید با مردم "صادقانه صحبت كنيم".
ربیعی گفته است، با بازگشت تحریم‌ها ممکن است یک میلیون نفر بیکار شوند. او به روزنامه اعتماد گفته است: «اگر ما به اصطلاح یله ول کنیم ممکن است یک میلیون شغل بریزد ولی الان کارمان این است که نگذاریم شغل بریزد.»
او در پاسخ به این پرسش که با کاهش محتمل درآمدهای ارزی کشور در پی تحریم‌ها، چگونه از "ریزش شغل" جلوگیری خواهد کرد؟ گفته است: «این به شرطی است که ریخت‌وپاش‌های بزرگ نداشته باشیم.»
نخستین مرحله تحریم‌های آمریکا از روز دوشنبه ۱۵ مرداد، ۶ اوت آغاز می‌شود. تحریم‌های نگران‌کننده برای « رژیم» ایران اما سه ماه بعد، یعنی در تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان) به اجرا درمی‌آید. هدف این تحریم‌ها کاستن از صادرات نفت ایران و ضربه زدن به درآمدهای ارزی دولت است.
وزیر کار حسن روحانی مدعی است که با اّغاز تحریم‌ها صنایع کوچک و متوسط در حوزه‌های مختلف می‌توانند رشد کنند. با این‌حال اعتراف کرده که به جمعیت بیکار کشور اضافه خواهد شد.
ربیعی گفته است: «یک بیکاری بیش از ٣ میلیون نفری که از گذشته با تمام وجود حمل کردیم و تا ۴، ۵ سال آینده هم با همین پنجره جمعیتی، بر میزان آن افزوده می‌شود.»
ربیعی افزوده: «ممکن است تا پایان سال ٩٧ برخی فشارها بیشتر ‌شود... ما با دولت ترامپ مشکلات بیشتری را تجربه خواهیم کرد.»
*  کوتاه شده از:  D W