در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۴ تیر ۱۳۹۷

وزارت نیرو در ایران« آخوندی »  در مورد  قطع برق هشدار داده است.
این وزارتخانه در اطلاعیه ای گفته است که با وجود هشدار مسئولان در مورد کمبود برق و اقداماتی مانند کاهش ساعات کاری ادارات به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق، پیک مصرف به حد بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و "شبکه برق کشور را در وضعیت بحرانی قرار داده است."
به گفته این وزارتخانه، با گرم شدن هوا و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی، مصرف برق در زمان پیک به "کانال هشدار دهنده ۵۷ هزار مگاوات وارد شده" در حالیکه ظرفیت تولید برق در تابستان امسال ۵۸ هزار مگاوات است. در نتیجه "امکان بروز دوباره تجریه ناگوار اردیبهشت سال ۸۰ برای شبکه برق دور از انتظار نخواهد بود."
شرکت مدیریت! شبکه برق ایران«آخوندی» گفته است که روز گذشته، پیک مصرف به ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات رسید که در مقایسه با میزان مصرف در مدت مشابه سال گذشته بیش از سه هزار و پانصد مگاوات بیشتر بود.
قطع برق در تعدادی از شهرهای ایران
در ایران«آخوندی» خیلی‌ها این روزها با این مشکل روبرو هستند، قطع برق. با گرم شدن هوا و افزایش استفاده از کولر رکورد مصرف برق چند بار در مدت اخیر شکسته شده است و دیروز با رسیدن به بیش از ۵۶ هزار مگاوات به بیشترین میزان رسید.  قطع بی برنامه برق زندگی خیلی‌ها را با مشکلات زیادی روبرو کرده.
دهها میلیون تومان ضرر مرغداران گنابادی به دلیل قطعی برق
براساس گزارشها از ایران«آخوندی» قطع برق در روزهای اخیر باعث "میلیونها تومان" ضرر مرغداران گنابادی شده است. همین گزارشها حاکیست که بر اثر این قطع برق در روزهای اخیر باعث شده بیش از ۶۰۰۰ مرغ، تلف شوند.
گروهی از مرغداران گنابادی دیروز یکشنبه (۱۷ تیر ماه) با تجمع در مقابل اداره برق این شهر، مرغ‌های مرده خود را با آتش کشیدند.
میزان خسارات مرغداران گنابادی دهها میلیون تومان برآورد شده ولی هنوز رقم دقیقی از این خسارت اعلام نشده است.
میثم خدادادی یکی از مرغداران گناباد،  گفته است: "با قطع دو ساعته برق دیروز (شنبه ۱۶ تیر ماه) ۱۵ میلیون تومان متضرر شدم."
یکی دیگر از این مرغداران به خبرگزاری دانشجویان ایران -ایسنا- گفته است: "بر اثر قطع برق حدود بیش از ۲ هزار قطعه مرغ ۳ کیلوئی از واحد مرغداری بنده تلف شدند، آنهم زمانی که این مرغ ها آماده ورود به بازار بودند."
او گفته: "اداره برق می‌توانست یکی دو روز به ما فرصت دهد تا فکری برای مولد اضطراری داشته باشیم که متأسفانه این فرصت داده نشد."
به گفته مخاطبان قطع برق مراکز صنعتی و کار نکردن تهویه‌ها باعث تلفات در مرغداری‌ها شده است.
قطع برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و اخلال در ترافیک
سرتیپ محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ روز یکشنبه ۲۴ تیرماه، در گفت و گو با خبرگزاری دانشچویان ایران (ایسنا) تایید کرد که "اکثر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با قطع برق شهری غیر فعال می‌شوند".
به گفته آقای مهماندار، درخواست پلیس این است که برق مجزایی برای این چراغ‌ها در نظر گرفته شود، یا برای آنها برق اضطراری فراهم شود و یا "این چراغ‌ها به انرژی خورشیدی متصل شوند.!"
او گفت که پلیس مسئول قطع برق چراغهای راهنمایی و رانندگی نیست و زیرساخت‌های کنترل این چراغها در اختیار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.
از شهرهای مختلف ایران گزارش شده که قطع برق و خاموش شدن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی باعث اختلال در رفت و آمد خودروها و افزایش ترافیک شده است.
قطع مکرر برق در سراسر ایران«آخوندی» و اعتراض نانوایان
در روزهای اخیر قطع مکرر برق در شهرهای مختلف ایران مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و در همین رابطه گزارش‌هایی از اعتراض نانوایی‌ها به خراب شدن خمیر نان و اخلال در کارشان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
* کوتاه شده از: b b c