در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۹ خرداد ۱۳۹۷

« مدیریت آخوند.....؟؟ و ، مملکت داری ملا.......؟؟. »

افزایش قیمت ارز و سکه و دلاردر« ایران آخوندی » - دوباره از ۷۲۰۰ تومان عبور کرد !.
 قیمت دلار به بالای 7200 تومان و قیمت سکه بهار آزادی به 2میلیون و 520هزار تومان رسیده است.
د ر شرایط کنونی واسطه‌های ارزی سودهای هنگفتی را به‌ صورت روزانه کسب می‌کنند و حتی برای جلب مشتری دلار را با پیک موتوری برای مشتری می‌فرستند!.
قیمت دلار که در روزهای گذشته در بازار آزاد بطور ساعتی در نوسان بوده است از صبح تا ظهر روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد با بیش از ۱۰۰ تومان افزایش از مرز ۷۲۰۰ تومان عبور کرد. 
همچنین قیمت سکه که در روزهای گذشته کاهش اندکی داشت روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد دوباره از مرز ۲میلیون و پانصد هزار تومان عبور کرد و تا ظهر سه‌شنبه با حدود ۲۰ هزارتومان افزایش به ۲میلیون و ۵۲۰هزار تومان رسیده است.
روز دوشنبه ۲۸ خرداد نیز دلار در بازار آزاد تا ۷۲۰۰ تومان نیز بالا رفت ولی پس از ساعاتی بار دیگر کاهش یافته و به ۷هزار تومان رسید!.
به گفته یکی از فعالان بازار ارز در شرایط کنونی واسطه‌ها ارز سودهای هنگفتی به‌ صورت روزانه کسب می‌کنند. او همچنین گفته است شواهد حاکی از آن است که با عبور دلار از مرز ۷هزار تومانی میزان تقاضا در بازار بالا می‌رود.
در این شرایط واسطه‌‌ها معمولا دلار را ۱۰۰ تومان بالاتر از قیمت بازار به افراد عادی می‌فروشند. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد گزارش داده است بعضی واسطه‌ها حتی با قیمت‌های بسیار بالاتر از نرخ بازار، به مردم عادی ارز می‌فروشند. به‌عنوان مثال، یکی از حاضران در بازار عنوان می‌کرد بابت خرید ۲هزار دلار، ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کرده است؛ در واقع او هر دلار را ۷۴۰۰ تومان خریداری کرده. این در حالیست که بالاترین قیمت دلار در معاملات دلالان بیش از ۷۲۰۰ تومان نبود.
بر اساس این گزارش یک واسطه دلار را از دلالان دریافت می‌کند و با قیمت بالاتر به مردم عادی می‌فروشد. این واسطه از خود دلاری ندارد و معمولا سود او از تفاوت قیمت بازار و قیمتی که به خریدار پیشنهاد می‌دهد، تعیین می‌شود.
 در واقع می‌توان گفت وقتی بازار غیرشفاف و امنیتی است، واسطه‌ها به بازار هجوم می‌آورند و هزینه تهیه ارز نیز بالاتر از حد واقعی می‌شود.
همچنین خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه ۲۸ خرداد در گزارشی نوشت به دنبال توقف عرضه دلار در صرافی‌های مجاز در ماه‌های گذشته، خرید و فروش انواع ارز به دست دلالان افتاده است. در این میان از نظارت‌های مختلف و حضور ماموران نیروی انتظامی در بازار ارز صحبت شده و اینکه با دلالان به شدت برخورد می‌شود. با این حال گذری در چهارراه استانبول تا میدان فردوسی به خوبی گویای آن است که فعالیت دلالان ارزی با قوتی حتی بیشتر از قبل ادامه دارد.
برخی نیز برای خود سیاست دیگری اعلام کرده و قیمت را پایین‌تر از سایرین می‌گویند اما در مرحله عمل، مبلغی را هم به عنوان کارمزد طلب می‌کنند که این رقم از حدود ۲۰ هزار تومان به بالا تعیین می‌شود. جالب اینکه این افراد حتی برای چانه‌زنی‌های بعدی به راحتی شماره تلفن همراه خود را هم در اختیار مشتری قرار داده و گاه اعلام می‌کنند که حتی حاضرند با پیک موتوری دلار را به آدرس فرد ارسال کرده و وجه مربوط را همانجا دریافت کنند.
خبرگزاری ایسنا در ادامه نوشته است اکنون با وجود تمام صحبت‌هایی که مبنی بر نظارت !! بر بازار دلالان مطرح می‌شود، فروشندگان انواع ارز در این خیابان به راحتی به فعالیت پرداخته و حتی در سایه زیر درخت لم می‌دهند و تنها هنگامی که افراد عبور می‌کنند در نهایت یک کلمه دلار را به زبان می‌آورند تا مشتریان بازار بدانند که در این بخش‌ها هم عرضه صورت می‌گیرد.
/kayhan.london