در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۳ فروردین ۱۳۹۷

در ۱۳ روز عید روزانه ۳۰ هزار تن زباله در شمال ایران تولید شده است.
زباله استان‌های شمالی ایران«آخوندی» را فراگرفته ولی معاون آب و خاک سازمان محیط زیست! می‌گوید قصدی برای مدیریت پسماندها وجود ندارد.
                                                                            دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ برابر با ۰۲ آپریل ۲۰۱۸
 یگان حفاظت محیط زیست! اعلام کرد که در سیزده‌به‌در پرتاب کردن سبزه عید در معابر و آبراه‌ها جریمه ۳۰ هزار تومانی در پی خواهد داشت. مدیریت پسماندها! علاوه بر مشکلات بودجه با بی‌اعتنایی مسئولان نیز روبروست.
ریختن زباله در طبیعت معضل فرهنگی است که خصوصا در تعطیلات نوروزی به اوج خود می‌رسد. این روزها تصاویر هولناکی از انبوه زباله‌هایی منتشر شده که مسافران نوروزی هنگام گشت‌وگذار و استراحت در طبیعت بر جای گذاشته‌اند. این زباله‌ها که اغلب پلاستیکی هستند شامل بطری‌های پلاستیک، اغذیه و غذاهای نیم‌خورده است.
آمار تاسف‌بار ریختن زباله تا جایی افزایش یافته که قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط ریست گیلان گفته که فقط در این استان روزانه ۳ هزار تن زباله در عید نوروز تولید شده است!.
از سوی دیگر، علی مریدی مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفته که «سهم شیرابه‌های ناشی از مواد آلی پسماند‌ها و زباله‌ها به ۲۰ الی ۳۰ برابر فاضلاب شهری می‌رسد.
 شیرابه این پسماندها از جنس فاضلاب‌های بسیار خطرناک است که باید حتما تصفیه شود اما متاسفانه این اتفاق نه در شمال بلکه در هیچ نقطه‌ای از کشور صورت نمی‌گیرد.»
در نوروز امسال حدود ۸۰۰ تن زباله و پسماند توسط مسافران تولید شده که با احتساب ۲ هزار و ۲۰۰ تن زباله تولید شده هر روزه در سطح استان گیلان این میزان به ۳ هزار تن در ایام نوروز افرایش یافته است.
kayhan.london

مازندرانی‌ها روزانه بیش از سه هزار تن زباله تولید می‌کنند که در ایام نوروز در برخی مناطق این استان ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.                                              ______________________________________