در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۱ اسفند ۱۳۹۶

در سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۰۰ نفر در ایران« آخوندی »  اعدام شده اند.
بر اساس گزارش دو سازمان حقوق بشری، تعداد اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر در ایران در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال پیش از آن کاهش چشمگیری داشته اما مجموع تعداد اعدام‌ها تغییر چندانی نکرده است.
بر اساس گزارش دو سازمان حقوق بشری، ۵۱۷ نفر در سال ۲۰۱۷ در ایران اعدام شده‌اند که حداقل ۱۰نفر این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.
سازمان "حقوق بشر ایران" (IHR) و سازمان "باهم علیه حکم اعدام" (ECPM) در گزارشی که ۲۱ اسفند (۱۲ مارس) منتشر شده، می‌نویسند که تعداد اعدام‌ها در سال ۲۰۱۷ تنها ۱۳ مورد کمتر از سال پیش از آن بوده است.
به گفته این دو سازمان، ۷۹ درصد موارد اعدام‌ها از سوی منابع رسمی اعلام نشده‌اند. منابع رسمی در ایران<آخوندی>، تنها اعدام ۱۱۱ نفر را در سال گذشته میلادی گزارش کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، در ۱۲ سال گذشته کمترین تعداد اعدام با ۹۴ مورد مربوط به سال ۲۰۰۵ است. بیشترین تعداد اعدام نیز با ۹۷۲ مورد در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاده است.
برای اولین بار در هشت سال گذشته صدور احکام اعدام در دادگاه‌های انقلاب از دادگاه‌های کیفری کمتر بود؛ ۲۶۳ حکم اعدام در دادگاه‌های کیفری و ۲۵۴ حکم در دادگاه‌های انقلاب!.
اعدام نوجوانان و اجرای احکام در ملا عام
به گفته "سازمان حقوق بشر ایران" اعدام افراد زیر ۱۸ سال در سال گذشته میلادی ادامه داشته است. حداقل پنج نوجوان در این سال اعدام شده‌اند.
 چهار نفر از متهمان به علت "قتل عمد" و یک نفر در رابطه با قاچاق مواد مخدر مجازات شده‌اند.
اعدام افراد زیر ۱۸ سال در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه داشته و حداقل در ژانویه این سال ۳ نوجوان اعدام شده‌اند.
این گزارش تصریح می‌کند که در سال میلادی گذشته ۳۱ مورد از اجرای مجازات اعدام در مقابل صدها تن از شهروندان و از جمله کودکان صورت گرفته است.
کوتاه شده از: D W
                                __________________________________________________