در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۶ اسفند ۱۳۹۴

آیت‌الله صافی پای قیامت و روز محشر را به میدان کشیده است: «جامعه ايران در رعايت مقررات راهنمايی و رانندگی بايد نمونه باشد و اين جزء وظايف اسلامی ما است!، در غير اين صورت همه ما در روز قيامت و نزد خداوند متعال مسئول هستيم!!.»

                                                   < کارکارشناسی و مدیریت در رژیم اسلامی  هم ،" منبری" است!! >
 ورود علمای دین! به بحث تلفات بالای رانندگی در ایران اسلامی!.
شمار قربانیان و میزان خسارت‌های تصادفات رانندگی در ایران در مقیاس بین‌المللی بسیار بالاست. جریمه‌های سنگین هم ظاهرا مشکل را حل نکرده است. حال مسئولان پلیس راهنمایی دست به دامن فقها شده‌اند.!.
سردار! تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی < رژیم اسلامی ایران >  روز دوشنبه (۱۴ اسفند/ ۲۴ مارس) در دیدار با دو روحانی ارشد در قم، مکارم شیرازی و  صافی گلپایگانی، از کشته شدن ۱۴ هزار نفر در ۱۰ماه اول سال ۱۳۹۴ در جاده‌ها و خیابان‌های ایران خبر داده است.
به گفته او این رقم ۴۵۰ نفر کمتر از سال گذشته است!. مهری اما در آماری که به صافی گلپایگانی ارائه کرده شمار قربانیان حوادث رانندگی در سال را ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرده است.
با توجه به این که بعید به نظر می‌رسد شمار قربانیان در دو ماه آخر سال معادل کل ۱۰ ماه گذشته باشد، ظاهرا خود مقام‌ها هم در مورد شمار قربانیان حوادث آمار دقیقی ندارند.
مهری با تصریح این که شمار خودروها در ایران را ۱۹ میلیون دستگاه و شمار موتورسیکلت‌ها ۱۰میلیون دستگاه است مجموعه خسارات ناشی از تصادفات رانندگی در سال را ۴۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد که برابر با ۷ درصد تولید ناخالص ملی است.

ایران<عصرملاها> در آمار مربوط به تصادفات رانندگی و قربانیان آن جزء صدرنشین‌های دنیاست
آیت‌الله مکارم شیرازی در واکنش به آمارهای ارائه شده  ، "تخلفات رانندگی را حرام" دانسته و گفته است: «اگر مردم با این دید نگاه کنند قوانین را رعایت خواهند کرد!!!».
آیت‌الله صافی پای قیامت و روز محشر را به میدان کشیده است!!: «جامعه ايران در رعايت مقررات راهنمايی و رانندگی بايد نمونه باشد و اين جزء وظايف اسلامی ما است، در غير اين صورت همه ما در روز قيامت و نزد خداوند متعال مسئول هستيم!!.»

آیت‌الله علوی گرگانی هم از پلیس راهنمایی خواسته که صرفا جریمه نکند، بلکه رانندگان آداب‌دان را مورد تشویق قرار دهد و "مشوق‌هایی برای آنها در نظر بگیرد".
بیشتر بخوانید: "سوانح رانندگی روزانه ۱۱۰ تن را معلول می‌کند"
همزمان با اظهارات فقهای قم در باره "راه‌های مهار تصادفات رانندگی" سایت  رهبر < رژیم >  اسلامی نیز گرافیک‌هایی با نام "دغدغه‌های من!" منتشر کرده که حاوی نگرانی او از تلفات و خسارات بالای حوادث رانندگی در ایران و توصیه‌هایی به مردم برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.
کارشناسان و ریشه مشکلات
وارد شدن آیات اعظام به بحث تصادفات رانندگی و توصیه‌های مذهبی و اخلاقی در این زمینه  نشانه‌ای از شکست سیاست‌های مربوط به کاهش جرائم و تصادفات رانندگی و عدم برخورد ریشه‌ای با این معضلات است.
به رغم اعمال جریمه‌های سنگین برای تخلفات رانندگی هنوز هم شمار تصادفات در ایران در مقیاس بین‌المللی بالاست.
بیشتر بخوانید: چرا مرگ و میر ناشی از تصادف رانندگی در ایران بالاست؟
کارشناسان علاوه بر سطح  نازل فرهنگ رانندگی و سلطه نوعی تقدیرگرایی در رفتار و زندگی مردم، سوءمدیریت در پلیس ایران<اسلامی> و به خصوص متناسب نبودن ظرفیت جاده‌ها و خیابان‌های ایران با حرکت فزاینده‌ی خورو و موتورسیکلت به چرخه حمل و نقل را از عوامل اصلی تصادف‌های رانندگی در ایران می‌دانند.
اذعان سردار مهری به این که از سال ۱۳۸۴ شمار خودروها و موتورسیکلت‌ها در ایران چند برابر شده تاییدی بر این نظر کارشناسان است.
‌کارشناسان در عین حال جاده‌های غیرایمن را از دلایل بالای تصادفات رانندگی در ایران عنوان می‌کنند.
عدم رقابت در بازار تولید خودرو نیز سبب شده اتوموبیل‌هایی که وارد چرخه حمل و نقل می‌شوند از ایمنی لازم برخوردار نباشند و به سهم خود مرگ و میر و صدمه در تصادفات را افزایش دهند.

علی‌اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اوایل اسنفد امسال اعلام کرد که در اثر تصادف‌های رانندگی در ایران هر روز ۵۴ نفر کشته و ۱۱۰ نفر معلول می‌شوند.
این آمار گرچه با آمارهای متناقض رئیس پلیس رانندگی تفاوت دارد و لی با آنچه که در سال‌های گذشته عنوان شده مغایر نیست.
سیاری با نگرانی از بروز تصادفات در ایام نوروز، گفت که به طور متوسط در تعطیلات دوهفته‌ای نوروز در ایران، هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند.

با توجه به عدم برخورد به ریشه‌های تعداد بالای تصادفات رانندگی و قربانی‌ها و خسارت‌های ناشی از آ ن، بعید است که ورود < اهالی منبر > به این مباحث و توصیه‌های اخلاقی و مذهبی هم کوچکترین مشکلی را حل کند.