در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۹ آذر ۱۳۹۳

ایران<اسلامی> از نظر تعداد قربانیان حوادث رانندگی در میان ۱۸۰ کشور در جایگاه ۱۷۷ قرار دارد.


دو کشته در ساعت، آمار تلفات حوادث رانندگی در ایران.
ایران یکی از بالاترین آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی را دارد. به گفته مسئولان دولتی تنها در هفت ماه نخست سال جاری خورشیدی در حدود ۱۱ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.
 معاون آموزش !سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز شنبه ۲۹ آذر (۲۰ دسامبر) به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که در هفت ماه نخست سال جاری خورشیدی ۱۰ هزار و ۹۱۴ نفر بر اثر سوانح رانندگی در ایران جان باخته‌اند. در همین مدت نیز در حدود ۱۹۴هزار نفر در این حوادث مصدوم شده‌اند.
به گفته این مقام مسئول به طور متوسط در هر روز ۵۰ نفر در حوادث رانندگی کشته و ۱۰۴۱ نفر مصدوم می‌شوند.
وی تصریح کرد که نیمی از قربانیان حوادث رانندگی در تهران را عابران پیاده تشکیل می‌دهند که عمدتا ناشی از بروز رفتارهای پر خطر توسط آن‌ها است.
جباری زادگان با بیان اینکه سالانه ۱۸ هزار نفر در ایران قربانی حوادث رانندگی هستند افزود: «این رقم معادل سقوط ۶۰ فروند هواپیمای مسافری با ۳۰۰ سرنشین است و به عبارتی هر ۶ روز برابر با مسافران یک هواپیما در حوادث ترافیکی جان می‌بازند.»
معاون آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران با بیان این که عامل انسانی، بالاترین نقش را در حوادث ترافیکی به خود اختصاص می دهد گفت: «متاسفانه فرهنگ استفاده از خودرو پس از گذشت بیش از یک قرن از ورود آن به کشورمان هنوز جا نیفتاده است.»< علت را باید  در آشفتگی و بهم ریزی جامعه و هجوم روستائیان موتور سوار  برای رانندگی اتومبیل - بدو ن آموزش و کنترول کافی،  را از جمله اولین دلیل این مرگ و میر عنوان کرد... اما؟!>

 ایران<اسلامی>  از نظر تعداد قربانیان حوادث رانندگی در میان ۱۸۰ کشور در جایگاه ۱۷۷ قرار دارد.
به جز عوامل انسانی دلایل دیگری نیز در بروز حوادث رانندگی در ایران مطرح شده است. در سال‌های گذشته مسئولان نیروی انتظامی انگشت اتهام را متوجه خودرو سازان ایرانی و کیفیت پایین محصولات آنها کرده‌اند!!.
وضعیت نامناسب جاده‌ها و مشکلات ایمنی در راه‌ها از دیگر دلایل بالا بودن تلفات حوادث رانندگی عنوان می‌شوند.
اما تنها هزینه جانی پی‌آمد حوادث مرگبار جاده‌ای نیست. به گفته مسئولان دولتی در حدود ۴ تا ۷ درصد تولید ناخالص داخلی صرف حوادث رانندگی و۳۰ تا ۳۵ درصد بودجه بهداشت و سلامت کشور صرف قربانیان این حوادث می‌شود!.