در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۶ آذر ۱۳۹۹

تداوم خشونت‌های درهم‌تنیده بر زنان ایرانی.
هنوز پدران و همسران و مردانی هستند که خود را محق می‌دانند جان دختران، زنان و خواهرانشان را بگیرند؛ چون عصبانی‌اند، آبرویشان رفته، حسادت کرده یا غیرتی شده‌اند.
 زنان بسیاری در خانواده، محیط کار، محیط تحصیلی و جامعه مورد تجاوز و آزار جنسی قرار می‌گیرند. «آخوند»امام جمعه‌هایی هستند که مردان را به خشونت نسبت به زنان برمی‌انگیزند.
 پدرانی که دختران زیر ۱۳ سالشان را می‌فروشند. زنان فقیر یا کم‌درآمد، زنان مهاجر و زنانی که در حاشیه شهرها و استان‌های حاشیه‌ای زندگی می‌کنند وضعیت اسفناکی دارند زیرا هم با سنت‌های جاهلانه و ارتجاعی دست به گریبان‌اند و هم با تنگدستی.
زندگی زیر یوغ استبداد حاکمیت مذهبی توام با سرمایه‌داری مافیایی، با تجربه خشونت‌های چندگانه آمیخته است، هم برای مردان و هم برای زنان. 
هرچه از شهرها و محله‌های ثروتمندنشین دورتر شویم، میزان فقر و دسترسی نداشتن به امکانات رفاهی بیشتر و بر شدت و در هم تنیدگی خشونت‌ها افزوده می‌شود.
 بحران کرونا نیز خشونت‌ها را تشدید کرده است. در این میان، زنان که از منظر قوانین شرعی « رژیم آخوندی » از حقوق و جایگاه نازل‌تری برخوردارند بیش از مردان متحمل برخی از این خشونت‌ها می‌شوند.
 قوانین و نهادهای «رژیم» نیز به جای حمایت کافی از زنان در تلاش‌اند با سیاست‌گذاری‌های تبعیض‌آمیز و ناامن کردن خیابان‌ها با نیروهای امنیتی آنها را در خانه‌ها محبوس کنند تا به همسری و مادری بپردازند.
با وجود تلاش‌های فعالان حقوق زنان و کودکان، قوانین خشونت‌آمیز و تبعیض‌آمیز کماکان تغییر نکرده‌اند. چراکه دشوار است از حکومتی که خود عامل اصلی خشونت بر مردم است طلب کرد از خشونت قوانین‌اش بکاهد و به شهروندان حق آزادی اندیشه، آزادی عمل، فضا و فرصتی برای بالیدن و حق انتخاب دهد.
* مردان به زنانشان خیانت می‌کنند و زنان حق اعتراض قانونی ندارند چون قانون شرع به مردان حق داده که با زنان متعددی رابطه جنسی داشته باشند!. 
اما زمانی که زنی با مرد دیگری رابطه عاطفی و جنسی ایجاد کند، برخی از مردان با تکیه به مفهوم «غیرت!» خود را محق می‌دانند که جان شریکشان را بگیرند. 
از فروردین سال جاری تا اواخر آبان ماه چندین زن‌کشی رخ داده و نشان می‌دهد قوانینی که باید مقابل این خشونت‌های سبعانه بایستند چقدر ناکارآمدند.
* کوتاه شده از: radiozamaneh