در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۲ آذر ۱۳۹۹

آمار تکان‌دهنده محرومیت از تحصیل کودکان در سیستان و بلوچستان.
 اظهارات مدیر کل آموزش و پرورش « آخوندی » استان سیستان و بلوچستان ابعاد گسترده محرومیت از تحصیل کودکان در این استان را آشکار کرده است.
«حمیدرضا رخشانی»، مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از وجود ۱۴۱ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان خبر داده و گفته است که باید نسبت به آن‌ها تعیین تکلیف کنند!.
رخشانی دلیل محرومیت این تعداد از کودکان از تحصیل را به شرایط اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌ها عنوان کرده و گفته است:
 «ابتدا باید بازماندگان از تحصیل را شناسایی کنیم و سپس به دنبال راه‌کارهایی برای جذب و نگه‌داشت آن‌ها باشیم!.»
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از پایین‌تر بودن این استان در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به کشور نیز خبر داده و گفته است:
 «هم اینک نرخ باسوادی این استان ۸۴.۴۶ درصد است که نسبت به میانگین کشوری با ۹۴.۲۰ درصد فاصله معناداری دارد.»
وی هم‌چنین گفته است استان سیستان و بلوچستان در زمینه سرانه فضای آموزشی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از کشور پایین‌تر است و در این استان کمبود بیش از ۱۲ هزار معلم وجود دارد.
حمیدرضا رخشانی آشکار کرده است که نرخ باسوادی ۸۴.۴۶ درصد مربوط به متوسط سطح باسوادی در این استان است و تنها ۵۴.۴۷ درصد از جمعیت این استان دوره متوسطه را به پایان رسانده‌اند.
* iranwire