در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۰ آذر ۱۳۹۹

کارگران ساختمانی در« ایران آخوندی » در محاصره بیکاری و کرونا.
شیوع کرونا و رکود اقتصادی، بیکاری گسترده‌ای را به کارگران ساختمانی تحمیل کرده و نبود بیمه بیکاری و کمک‌های دولتی، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی و خانواده‌های آن‌ها را به گرداب بیکاری، فقر، گرسنگی و بیماری رانده است.
به گفته‌ی رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان همدان، «دولت نه تنها کمکی به کارگران ساختمانی، چه به شکل نقدی و چه به شکل کالایی نکرده است، بلکه همین کارگران مشمول بیمه بیکاری یا غرامت ایام بیماری هم نمی‌شوند؛ یعنی اگر یک کارگر بیمار شود و یک‌ماه در خانه بیافتد، هیچ غرامتی به او تعلق نمی‌گیرد».
شرایط غیر قابل تحمل، فشارهای روانی را بر کارگران افزایش داده است.
 حدود دو هفته پیش یک کارگر ساختمانی که قادر به تامین هزینه درمان مادر و همسر بیمارش نبود، مقابل انجمن کارگران ساختمانی کرمانشاه خودسوزی کرد و ساعاتی بعد در بیمارستان جان باخت.
 مسئولان « آخوندی »انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی می‌گویند شرایط سخت‌تری در انتظار کارگران ساختمانی است.
*  همچنین معیشت بخش عمده کارگران ساختمانی از شیوع کرونا آسیب دیده اما این کارگران مشمول حمایت‌هایی مانند دریافت مستمری بیکاری نشدند.
 وعده‌ی پرداخت وام دو میلیون تومانی به کارگران ساختمانی آسیب دیده از کرونا نیز به گفته‌ی فعالان کارگری این صنف پرداخت نشده است.
* دولت هیچ اقدامی برای حمایت از کارگران ساختمانی در ایام بیکاری و شرایط کرونایی انجام نداده، و سازمان تامین اجتماعی به جای حمایت از کارگران ساختمانی، باری هم بر دوش آنان گذاشته و مهلت تمدید قراداد بیمه کارگرانی که به نان شب محتاجند را، از شش ماه به سه ماه کاهش داده است. 
یک مسئول انجمن‌های صنفی ساختمانی می‌گوید از بنیاد مستضعفان! و ستاد اجرایی  درخواست کمک به شکل نقدی یا کالایی به کارگران ساختمانی کرده‌ایم اما این دو نهاد اقدامی نکرده‌اند.
* کوتاه شده از: radiozamaneh