در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۸ فروردین ۱۳۹۸

پس از سقوط پرواز تهران - یاسوج در زمستان سال ۹۶، بحث نارضایتی خلبان‌ها بالا گرفت. آن زمان تعدادی از خلبان‌های شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کردند که از آنها چک‌های چند صد میلیونی می‌گیرند تا از شرکت خارج نشوند.

صنعت هوایی ایران « آخوندی »  و موج مهاجرت خلبان‌ها .
خلبان‌ها نیز به خیل نیروی انسانی ماهری پیوسته‌اند که ایران« آخوندی »  را ترک می‌کنند.
 شرکت‌های هواپیمایی می‌کوشند با تعهدات سنگین یا ممنوع‌الخروج کردن خلبان‌ها مانع مهاجرت آنها شوند. عامل اصلی این موج نارضایتی اقتصادی است.
نارضایتی از شرایط کار، درآمد ناکافی، کاهش پروازها و عدم ایمنی، خلبان‌های ایرانی را به فکر مهاجرت انداخته‌ است. در سه ماه پایانی سال ۹۷، بیش از صد نفر درخواست مهاجرت داده‌اند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران از بیکاری دو هزار خلبان و کاهش ۱۳درصدی مسافرت‌های هوایی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ خبر می‌دهد.
 ازدیاد نیروی انسانی در کنار رشد منفی مسافرت‌های هوایی، باعث شده که خلبان‌ها به دنبال جذب در شرکت‌های هواپیمایی خارجی به ویژه کشورهای همسایه و منطقه باشند.
موج خروج این نیروی کار ماهر آن چنان قوی است که از آن به عنوان "بحران پیش روی صنعت هوایی ایران" یاد می‌شود.
وضعیت نابسامان اقتصادی ایران«آخوندی» و تفاوت چشمگیر حقوق پرداختی خطوط داخلی و خارجی، دلیل عمده این روند است.
 کاپیتان غلامرضا محمدی، عضو هیات مدیره انجمن خلبانان ایران در مهر ۹۴ گفته بود: «کمک خلبان در یک کشور همسایه ماهانه ۱۰ تا ۱۲هزار دلار حقوق ثابت دارد در حالی که ایرلاین‌های ایرانی به خلبان، سه میلیون تومان حقوق می‌دهند.»
اکثر خلبان‌های مهاجر، در ترکیه، هند، امارات، قطر و کشورهای منطقه کار می‌کنند. علاوه بر انگیزه‌های اقتصادی، مناسبات محیط کار و رفتار کارفرما نیز در تصمیم آنها نقش دارد.

"فرار جمعی"
شرکت‌های هواپیمایی برای جلوگیری از خروج خلبان‌ها، از آنها تعهدات سنگین و بلندمدت می‌گیرند. کارفرمایان گاه برخی از خلبان‌ها را ممنوع الخروج می‌کنند! یا برای گواهینامه پرواز، تاییدیه نمی‌دهند تا آنها را به ادامه کار پای‌بند سازند.
 در مواردی حتی گواهینامه آن دسته از خلبان‌هایی که در شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرواز کرده‌اند، به عنوان مجازات تعلیق شده است.

پس از سقوط پرواز تهران - یاسوج در زمستان سال ۹۶، بحث نارضایتی خلبان‌ها بالا گرفت. آن زمان تعدادی از خلبان‌های شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کردند که از آنها چک‌های چند صد میلیونی می‌گیرند تا از شرکت خارج نشوند.
کوتاه شده از : D W
                                             ( مدیریت آخوند و مملکت داری ملا.....؟؟ )