در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۷ آذر ۱۳۹۷

"امروز دیگر صدای پوتین نظامیان نه فقط از دانشگاه که از سرتاسر کشور به گوش می‌رسد."

هشدار ۵۰۰ فعال دانشجویی ایران< آخوندی > در مورد تبعات 'سرکوب گسترده‌' در کشور.
بیش از ۵۰۰ فعال نشریات دانشجویی در نامه ای به سرگشاده به<آخوند> حسن روحانی رئیس < دولت آخوندی >، در مورد تبعات "سرکوب گسترده‌ هر نهاد مدنی مستقل و هر اعتراض مسالمت‌آمیز قانونی" در ایران هشدار دادند.
این دانشجویان با انتقاد از رئیس < دولت > و دیگر مسئولان! حکومتی ایران به خاطر نادیده گرفتن "اعتراض‌ها و مطالبات اجتماعی و دانشجویی" تاکید کردند: "امروز دیگر صدای پوتین نظامیان نه فقط از دانشگاه که از سرتاسر کشور به گوش می‌رسد."
                                 پس از اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶، چند صد نفر از دانشجویان دانشگاه‌های ایران بازداشت شدند
این نامه، یک روز پس از آن منتشر می شود که شوراهای صنفی دانشجویان ٣۵ دانشگاه ایران، در بیانیه ای به مناسبت ۱۶ آذر، که در ایران "روز دانشجو" نامیده می شود، نسبت به تشدید فشارهای امنیتی علیه فعالان دانشجویی در یک سال اخیر هشدار داده بودند.
شوراهای صنفی در بیانه دیروز خود، مشخصا از "سرکوب دانشجویان" پس از اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶، "بازداشت بیش از ۳۰۰ دانشجو در سراسر کشور و صدور بیش از صد سال حکم حبس، مجازات شلاق و ممنوع‌الخروجی" برای دانشجویان انتقاد کرده بودند.
در نامه اخیر۵۰۰ فعال نشریات دانشجویی نیز، ضمن انتقاد از "نهادهای امنیتی موازی" آمده: "خبر بازداشت‌های اطلاعات سپاه و احضارهای گسترده به قوه قضاییه و تشکیل پرونده‌های قضایی آنقدر زیاد است که دیگر هر فعالیت ساده‌ مدنی، ترس از برخورد امنیتی و قضایی را به همراه دارد."
این فعالان افزوده اند: "در این بین دولت شما همچنان ساکت و منفعل است. دولتی که شعار و ادعایش نه به دانشگاه امنیتی بود، امروز نه تنها دانشگاه که کلیت فضای جامعه را امنیتی کرده است.".
کوتاه شده از:B B C