در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۰۶ آذر ۱۳۹۷

مانی ۱۶ ماه است که همچنان منتظر دریافت روادید دانشجویی برای عزیمت به آمریکاست. اکنون شرایط بلاتکلیفی و بیکاری زندگی خصوصی او را نیز تحت تأثیر قرار داده و دوست دخترش در آستانه جدایی از اوست.

صدور ویزای دانشجویی آمریکا برای ایرانیان کاهش یافت
شمار روادیدهای دانشجویی آمریکا که برای متقاضیان تحصیل ایرانی صادر می‌شود، کاهش یافته است. این در حالی است که این افراد قاعدتا از قانون ترامپ مبنی بر منع مهاجرت اتباع ایرانی معاف هستند.
خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در این مورد از وضعیت چند دانشجوی ایرانی نوشته که با وجود داشتن پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا از رفتن به این کشور باز مانده‌اند.
از جمله مانی رضایی راد که از ۴ دانشگاه آمریکایی برای تحصیل در رشته مهندسی برق پذیرش دارد، شغل خوبی را که در نمایندگی شرکت زیمنس در تهران داشته به امید مهاجرت به آمریکا از دست داده است. در حالی که دریافت ویزای دانشجویی آمریکا معمولا چند ماه بیشتر طول نمی‌کشد، مانی ۱۶ ماه است که همچنان منتظر دریافت روادید دانشجویی برای عزیمت به آمریکاست. اکنون شرایط بلاتکلیفی و بیکاری زندگی خصوصی او را نیز تحت تأثیر قرار داده و دوست دخترش در آستانه جدایی از اوست.
همه ساله هزاران ایرانی به تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا روی می‌آورند زیرا از زمان قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و آمریکا از اوایل انقلاب تا کنون، این یکی از معدود راه‌های باقی مانده برای دریافت روادید و رسیدن به خاک آمریکاست.
قانون منع مهاجرت اتباع برخی کشورها به خاک آمریکا که رئیس جمهوری این کشور، دونالد ترامپ آن را در سال ۲۰۱۷ میلادی پیشنهاد داد، شامل شهروندان ایران، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوریه و یمن می‌شود. شماری از اتباع ونزوئلا نیز مشمول این قانون می‌شوند.
داده‌های «مؤسسه آموزش بین‌المللی»، آی‌آی‌ای نشان می‌دهد که شمار دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آمریکا در سال جاری به ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد که بالاترین رقم در چند دهه اخیر بوده است.
euronews