در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۲ مهر ۱۳۹۷

در « ایران آخوندی »:
قدرت در اختیار عده‌ای بی‌سواد و پررو است.
رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت مهم‌ترین عامل فساد در ایران را نقض شایسته‌سالاری و توزیع فامیلی قدرت عنوان کرد. توکلی می‌گوید در ۴۰ سال گذشته قدرت در اختیار عده‌ای "بی‌سواد، پررو و هم قومی" بوده است.
احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس شورای < آخوندی > - اسلامی و رئیس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، در نشست روز چهارشنبه، ۱۱ مهر ماه (سوم اکتبر) این سازمان در ساری، وجود فساد در ایران را واقعیت خواند و گفت نباید تسلیم این واقعیت شد.
به گزارش خبرگزاری «آخوندی» دولتی ایرنا توکلی گفت: «امروز جوری القا می‌کنند که مبارزه مردم با فساد بی‌فایده است تا مردم احساس کنند که باید با فساد کنار بیایند.»
او بی‌توجهی به شایسته‌سالاری و تقسیم قدرت از طریق مناسبات فامیلی را عامل اصلی وجود انواع فساد، به خصوص فساد مالی و اقتصادی در « رژیم آخوندی » - اسلامی عنوان کرد.
نماینده تهران در دوره‌های هفتم تا نهم مجلس گفت: «در ۴۰ سال پس از انقلاب « آخوندی » - اسلامی قدرت در اختیار عده‌ای بی‌سواد، پررو، هم قومی، رفیق و هم‌کلاسی بوده است.»
توکلی در دوره اول مجلس نماینده بهشهر، در دولت محمدعلی رجایی سخنگو، و در دولت اول میرحسین موسوی مدتی وزیر کار و امور اجتماعی بود. 
او که بیش از دو دوره مجلس، ریاست مرکز پژوهش‌های این نهاد را بر عهده داشت! از مرداد ۹۶ با حکم رهبر « رژیم آخوندی» -  اسلامی، ، به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت! نظام منصوب شد.
احمد توکلی یکی از نخستین شخصیت‌های سیاسی و مسئولان «رژیم آخوندی » -  اسلامی است که وجود فساد سیستماتیک در ایران را تائید کرد. این مرحله از فساد به شرایطی گفته می‌شود که در آن دستگاه‌های نظارتی و قضایی نیز به فساد آلوده شده باشند.
کوتاه شده از: دویچه وله فارسی