در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۲ مرداد ۱۳۹۷

آمارهای رسمی می‌گوید در ایران « آخوندی » سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی صورت می‌گیرد سهم جامعه پزشکی از آن٬ بیش از دو درصد است.

                                            جامعه پزشکی ایران در:
                                  «جایگاه نخست جهانی» دریافت زیرمیزی
«« یک برآورد سرانگشتی نشان می‌دهد با این حجم از فرار مالیاتی پزشکان٬ می‌توان سالانه ۱۱ بیمارستان در نقاط مختلف ایران ساخت.»».

جامعه پزشکی ایران« آخوندی »  سالانه به طور میانگین ۵۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی دارد٬ کاربران فضای مجازی هم به این موضوع اعتراض دارند و می‌گویند سازمان نظام پزشکی و اداره مالیات باید به این مسئله رسیدگی کند.
«پزشک فراری از کارت خوان» هشتگ گروهی از کاربران توئیتر است که از چهار روز پیش داغ شده و نسبت به فرار برخی از پزشکان از پرداخت مالیات و دور زدن تعرفه‌های مصوب حق ویزیت اعتراض دارد.
تعداد قابل توجهی از پزشکان در ایران« آخوندی »  در مطب خود فاقد دستگاه کارت‌خوان هستند و حق ویزیت را به صورت نقدی از بیماران دریافت می‌کنند. این روش دریافت٬ منجر به ثبت نشدن فعالیت مالی این دسته از پزشکان در حساب بانکی آنها و افزایش دامنه اختیاراتشان در اظهار‌نامه مالیاتی آخر سال می‌شود.
دور زدن تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت و درمان یکی دیگر از دلایل گریز گروهی از پزشکان در استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان است.
طبق آخرین مصوبه وزارت بهداشت و درمان سال ۹۷، هزینه ویزیت هر پزشک عمومی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان، ویزیت متخصص ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان و ویزیت فوق تخصص ۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان در بخش خصوصی است.
آن‌دسته از پزشکانی که به این تعرفه‌ها پایبند نیستند از دستگاه کارت‌خوان استفاده نمی‌کنند تا نهاد‌های مسئول! حتی با بررسی گردش حساب آنها نفهمند که یک پزشک چقدر هزینه ویزیت از بیمارانش دریافت کرده است.
 برخی از مطب‌های خصوصی هم این ترفند را به کار گرفته‌اند؛ ابتدا از بیمار تعرفه مصوب را با کارتخوان دریافت می‌کنند و مابقی هزینه را به صورت نقدی طلب می‌کنند!!.
یکی از نتایج ترفند‌های ترکیبی این دسته از پزشکان٬ ثبت سالانه ۵۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در اقتصاد ایران است. پزشکانی که براساس اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی باید سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند. تنها ۱۵۰ میلیارد تومان این مبلغ را پرداخت می‌کنند.
یک برآورد سرانگشتی نشان می‌دهد با این حجم از فرار مالیاتی پزشکان٬ می‌توان سالانه ۱۱ بیمارستان در نقاط مختلف ایران ساخت.
آمارهای رسمی می‌گوید در ایران « آخوندی » سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی صورت می‌گیرد سهم جامعه پزشکی از آن٬ بیش از دو درصد است.
حالا گروهی از کاربران فضای مجازی می‌گویند چون پزشکان از دستگاه کارت‌خوان استفاده نمی‌کنند٬ این میزان فرار مالیاتی به اقتصاد ایران تحمیل می‌شود و باید برای آن فکری کرد.
radiofarda
                                «« آخوند و مدیریت ؟؟ * ملا و مملکت داری....؟؟ »»
                            ______________________________