در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۲ مرداد ۱۳۹۷

احتمال بیکاری ۴۵۰ هزار نفر، کاهش ۸۰ درصدی تولید خودرو.
چند عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان « ایران آخوندی »  در یک نشست خبری اعلام کردند که به دلیل «بحران» ارزی، ۴۵۰ هزار نفر در این صنعت بیکار خواهند شد و تولید خودرو ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت.
مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان، روز دوشنبه ۲۲ مرداد گفت که به دلیل بحران ارزی ۱۴ هزار نفر نیرو در این صنعت تعدیل شده‌اند و احتمالا ۴۵۰ هزار نفر دیگر هم بیکار خواهند شد.
به گفته آقای بیگلو، قطعه‌سازان به خودروسازان اعلام کرده‌اند که از اول شهریور امکان تولید قطعه ندارند و خودروسازان نیز «کاهش ۸۰ درصدی تولید را پیش رو دارند».
علی ربیعی، وزیر سابق کار«آخوندی» ایران، چند روز پیش از استیضاح و برکناری، با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری فشار اقتصادی بر کشور و مردم به دلیل تحریم‌های آمریکا بیشتر خواهد شد، پیش‌بینی کرده بود که در اثر اعمال این تحریم‌های تازه یک میلیون شغل در ایران تعطیل می‌شود.
شاپور سامعی، نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان، نیز خبر داد که قطعه‌سازان ضمن تعدیل نیرو شیفت‌های کاری خود را هم کاهش داده‌اند.
به گفته آقای سامعی، به دلیل کاهش تولید قطعه‌سازان، تولید خودرو در ایران«آخوندی» نیز ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.
دبیر انجمن خودروسازان همچنین گفت: «خریدهای خارجی متوقف شده و بانک‌ها به ما حواله نمی‌دهند و بهانه تحریم را مطرح می‌کنند در حالی که ما در شرایط تحریم تمام شگردها را یاد گرفته و حتی به‌صورت چمدانی معاملات خود را انجام می‌دادیم اما امروز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به‌جای کمک به تولیدکنندگان دست ما را بسته‌اند».
به گفته آقای سامعی، قطعه‌سازان برخی کالاهای خود را با دلار ۴۲۰۰ تومانی سفارش داده‌اند اما گمرک در آئین‌نامه جدید دلار ۹ هزار تومانی را معیار قرار داده و به قطعه‌سازان گفته که باید مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنند.
* کوتاه شده از: .radiofarda
                                      « آخوند و ملا و مملکت داری.....؟؟ »
                                         _____________________________________________