در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۷ خرداد ۱۳۹۷

« آخوند و مدیریت ...؟- ملا و مملکت داری....؟؟. »

"عمق تالاب انزلی « پهلوی »  در برخی نقاط به نیم‌متر رسیده است"
با وجود تلاش هواداران محیط زیست و وعده همکاری مسئولان!! منطقه، وضعیت تالاب انزلی حادتر می‌شود و عمق آب تالاب همچنان رو به کاهش است.
 در سال جاری حتی در بعضی از بخش‌های عمیق تالاب، ارتفاع آب تنها به نیم متر می‌رسد.
نایب دبیر شبکه سمن‌های محیط ‌زیست نسبت به وضعیت تالاب‌ها در استان گیلان و به ویژه "وضعیت حاد تالاب انزلی" هشدار داد.
خانم زهرا جنسی روز چهارشنبه (۱۶ خرداد/ ۶ ژوئن) در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران«آخوندی»، ایلنا، گفت: «متاسفانه تالاب‌های با ارزش ما در حال از دست رفتن هستند و اقدام عاجل و اثرگذاری در این خصوص نمی‌شود.»
این فعال محیط زیست به وضعیت تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: «متاسفانه سال‌هاست که عمق بسیاری از بخش‌های عمیق انزلی به یک متر رسیده، این درحالی است که امسال در همین بخش‌ها نیم ‌متر آب هم وجود ندارد.»
تالاب انزلی در استان گیلان در حدود ۴۰ کیلومتری شمال رشت و در جنوب بندر انزلی«پهلوی» واقع است. این تالاب یکی از بزرگ‌ترین زیست‌گاه‌های طبیعی جانوران به ویژه پرندگان به حساب می‌آید. سالانه هزاران پرنده مهاجر از سمت شمال به این تالاب می‌آیند.
کاهش عمق آب در تالاب انزلی می‌تواند فاجعه زیست‌محیطی را در منطقه ایجاد کند.
گردشگری افسارگسیخته
زهرا جنسی با اشاره به این که برنامه‌ریزی‌های عنوان شده برای نجات تالاب‌های گیلان هنوز به مرحله عملی نرسیده و در حد حرف باقی مانده است، نسبت به گردشگری بی‌رویه و کنترل نشده و نیز عدم توجه به حفظ طبیعت تالاب هشدار داد.
* D W