در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۳ خرداد ۱۳۹۷

ترامپ، اسب کره را جلوی گاری « رژیم آخوندی » ایران می گذارد.
یادداشتی در وبسایت شبکه خبری «آروتز شوا» از مارک لنگفن، کارشناس مسائل امنیتی 

هر ناظر بی طرفی می تواند تشخیص بدهد که ۲۴ سال تلاش ۳ دولت متفاوت آمریکا برای حل پرونده هسته ای کره شمالی و ایران«آخوندی« نتیجه بخش نبوده، اما رسانه ها طوری رفتار می کنند که گویی این ۲۴ سال موفقیت آمیز بوده است. کارشناسان رسانه ای اصرار دارند پرزیدنت ترامپ همان مماشات بی منطق ۳ دولت قبل را در برابر مشکلات هسته ای«رژیم» ایران و کره شمالی در پیش بگیرد.
در عوض، ترامپ یک رویکرد دو مرحله ای را اتخاذ کرده است. نخست، تفرقه انداختن و حکومت کردن. دوم، منزوی کردن اولویت اضطراری هسته ای واقعی: کره شمالی.
 در عمل، ترامپ به شکلی هوشمندانه «اسب» هسته ای کره شمالی را جلوی «گاری» هسته ای«رژیم» ایران قرار می دهد و به این طریق از منطق معمول برای حل موفقیت آمیز مشکلات هسته ای کره شمالی و ایران استفاده می کند.
کره شمالی «اسب» یا مشکلی است که ابتدا باید بر آن تمرکز کرد، برای این که کره شمالی پیشاپیش دارای بمب هسته ای است و ایران«آخوندی» برای ساخت آن به تخصص فنی هسته ای کره شمالی نیاز دارد.
اگر رئیس جمهوری آمریکا بتواند کره شمالی را از مسیر فعلی برگرداند، او در بهترین حالت برنامه هسته ای « رژیم »ایران را زمین گیر و در بدترین حالت به شکلی چشمگیر پیشرفت آن به سوی جنگ افزار هسته ای کارآمد را کند کرده است.
* V O A