در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

نماینده پوتین: < رژیم > ایران < آخوندی > و حزب‌الله هم باید سوریه را ترک کنند.
یک روز پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، خواستار خروج نیروهای خارجی از سوریه شد، نماینده ویژه او در امور سوریه گفت این موضوع شامل نیروهای <رژیم آخوندی> و حزب‌الله لبنان نیز می‌شود.
ولادیمیر پوتین روز پنج‌شنبه در سوچی و در دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، گفته بود که در مرحله استقرار صلح در سوریه، نظامیان خارجی باید این کشور را ترک کنند.
الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه، روز جمعه ۲۸ اردیبهشت در پاسخ به خبرنگاران گفت منظور آقای پوتین «شامل تمامی واحدهای نظامی خارجی در سوریه، از جمله آمریکا، ترکیه، حزب‌الله (لبنان) و البته <رژیم>  ایران است!».
به نوشته خبرگزاری فرانسه، اقدام روسیه در سخن گفتن از خروج نیروهای < رژیم آخوندی > از سوریه بی‌سابقه است.
با اینکه گفته‌های الکساندر لاورنتیف در خبرگزاری فرانسه و رسانه‌های روسیه منتشر شده، شماری از رسانه‌های <رژیم> آخوندی> ، از جمله خبرگزاری فارس، اظهارات نماینده پوتین را «منتسب» به او خوانده‌اند.
الکساندر لاورنتیف همچنین گفته است که اظهارات ولادیمیر پوتین درباره خروج نیروهای خارجی از سوریه «حاوی پیام سیاسی» ست و این روند «باید در چارچوب یک برنامه انجام شود».
ایران <آخوندی> در طول هفت سال جنگ سوریه یکی از دو متحد کلیدی حکومت بشار اسد بوده و صدها تن از نیروهای نظامی و متحدان شبه‌نظامی‌اش در آن کشور کشته شده‌اند.
   * کوتاه شده از:  radiofarda