در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

آمریکا از برجام خارج شد
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، چهار روز پیش از موعد تعیین‌شده، اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای با «رژیم»ایران « آخوندی »  خارج می‌شود و تحریم‌های هسته‌ای آمریکا برمی‌گردد. آقای ترامپ خواهان تغییر برجام و جا دادن خواسته‌های خود در این توافق شده بود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ساعت دو بعد از ظهر به وقت واشنگتن (ده و نیم شب تهران) اعلام کرد که آمریکا از توافق هسته‌ای با « رژیم » ایران خارج می‌شود و تحریم‌های هسته‌ای آمریکا برمی‌گردد.
تصمیم آقای ترامپ ، پیش از موعد تعیین شده (۱۲ مه - ۲۲ اردیبهشت) برای تأیید پایبندی«رژیم» ایران به توافق هسته‌ای اعلام شد.
رئیس جمهور آمریکا گفت توافق هسته‌ای و توافق با « رژیم آخوندی » ایران در ازای محدودیتهای اندک، پول زیادی به ایران سرازیر کرد و این مایه شرمساری بود.
اعضای دیگر پنج به علاوه یک که طرف ایران در توافق هسته‌ای هستند، گفته‌اند که به تعهدات خود در برجام پایبند می‌مانند
« رژیم » ایران ضمن انتقاد شدید از آمریکا گفته است که برای سناریوهای احتمالی، برنامه‌های خود را دارد
ترامپ فرمان خروج از برجام و بازگشتن تحریم‌ها را امضا کرد
دونالد ترامپ بلافاصله بعد از سخنان خود فرمانی اجرایی را برای خروج از برجام و برگرداندن تحریم‌های هسته‌ای<رژیم> ایران امضا کرد.
آقای ترامپ اعلام کرد که تحریم‌های بسیار قوی علیه ایران اعمال خواهد شد و اگر ایران به بلندپروازی‌های هسته‌ایش ادامه دهد با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد.
ترامپ: بخشی از توافق که اجازه میدهد ایران به آستانه تولید سلاح برسد (بند غروب) غیر قابل قبول است... بازرس‌ها اجازه ندارند از خیلی از اماکن هسته‌ای دیدار کنند و توافق جلوی برنامه موشکی بالستیک را نگرفت.
ترامپ: بعد از برداشتن تحریم‌ها، دیکتاتوری « رژیم آخوندی » ایران پول‌هایش را خرج تسلیحات برای هرج و مرج در منطقه کرد.
واکنش اتحادیه اروپا
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اجرای تحریم‌های تازه علیه ایران ابراز نگرانی کرد و گفت اتحادیه اروپا بر مبنای منافع امنیتی خود عمل خواهد کرد.
واکنش سفارت فرانسه در ایران
سفارت فرانسه در ایران در توییتر نوشت: " پاریس، برلین و لندن توافق هسته ای را ملغی نخواهند کرد."
B B C
                                    ___________________________________________
 
سخنرانی دونالد ترامپ دربارۀ توافق هسته‌ای« رژیم آخوندی » ایران.
حکومت ایران«آخوندی»، کشور پیشتازِ حامی تروریسم در دنیاست. این کشور از حزب الله، حماس و طالبان حمایت کرده است.
ایران در سال‌های گذشته آمریکایی‌ها را ربوده، اماکن متعلق به آمریکا را بمباران کرده و اتباع آمریکا را شکنجه داده است.
حکومت ایران از طریق غارت منابع کشور خود، به حمایت از تروریسم پرداخته است.

در سال‌های گذشته دولت آمریکا وارد توافق هسته‌ای با ایران شد. بر روی کاغذ این توافق هسته‌ای قرار بود که از آمریکا در قبال جنون سلاح هسته‌ای ایران حمایت کند اما در واقع توافق هسته‌ای به حکومت ایران«آخوندی» کمک کرد که به غنی سازی اورانیوم بپردازد.
 این توافق تحریم‌های فلج کنندۀ ایران را لغو کرد و هیچ محدودیتی برای رفتارهای سوء ایران تعیین نکرد.
دادن پول نقد از سوی آمریکا به « رژیم » ایران در چهارچوب توافق هسته‌ای، مایع شرمساری من به عنوان یک آمریکایی است.
ما شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد که ادعاهای ایران دروغ است، هفتۀ گذشته اسرائیل مدارکی را منتشر کرد که دروغ بودن ادعاهای ایران را ثابت کرد.
پس از برداشته شدن تحریم‌ها، دیکتاتوری ایران با پولهایی که به دست آورد توانست هرج و مرج را در منطقه صادر کند.
این توافق آنقدر بد تهیه شده که باعث می‌شود ایران در زمانی کوتاه باز هم به سلاح هسته‌ای دسترسی یابد.
این توافق نتوانسته است به بازرسان امکان بررسی اماکن نظامی ایران را بدهد و در این توافق، تمهیدات لازم برای مجازات ایران در صورت انجام تخلف در نظرگرفته نشده است.
من در اکتبر گذشته اعلام کردم که این توافق یا باید اصلاح شود و یا به عمر آن پایان داده شود. سه ماه بعد نیز این هشدار را تکرار کردم. پس از آن با شرکای خود در سراسر جهان از جمله در اروپا و خاورمیانه مشورت کردم. همۀ ما در عزممان برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای مصمم هستیم.
این مشورتها به من ثابت کرد که این توافق در ذات خود ناقص است و با این توافق نمی‌توانیم جلوی دستیابی ایران به بمب هسته‌ای را بگیریم.
بنابراین من امروز اعلام می کنم که آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج خواهد شد و فرمانی را امضا می‌کنم تا تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران دوباره به اجرا گذاشته شود.
ما سخت‌ترین مجازاتهای اقتصادی را علیه « رژیم » ایران به اجرا می‌گذاریم.
من وقتی وعده‌ای می‌دهم به وعده خود عمل می‌کنم.
در حالی که من در حال سخنرانی هستم، نماینده من در حال سفر به کره شمالی است تا تمهیدات لازم را برای رسیدن به توافق جدیدی با کره شمالی فراهم کند.
من ضمن مخالفت با سیاستهای دولت ایران« آخوندی»، حمایت خود را از مردم ایران اعلام می‌کنم.
رهبران« رژیم »  ایران مسلما خواهند گفت که توافق جدیدی را قبول نخواهند کرد اما واقعیت این است که آنها دنبال این خواهند بود تا توافق جدیدی را به سرانجام برسانند و اگر آنها آمادۀ این کار باشند، من نیز استقبال خواهم کرد.
euronews