در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

< رژیم آخوندی >  ایران « اسلامی »  به پرداخت ۶میلیارد دلار خسارت به بازماندگان حملات ۱۱ سپتامبر محکوم شد.
 سپاه پاسدارن و بانک مرکزی« رژیم »  ایران در شکایت بیش از هزار نفر از بازماندگان شماری از کشته‌شدگان حملات انتحاری 11 سپتامبر مجرم شناخته و محکوم شده‌اند.
 < رژیم آخوندی > ایران  اسلامی باید به همسران، والدین، فرزندان و خواهران و برادران کشته‌شدگان هر کدام بین 4میلیون و دویست و پنجاه تا 12میلیون و پانصد هزار دلار خسارت پرداخت کند.
« رژیم آخوندی »  از سوی دادگاهی در ایالات متحده آمریکا به پرداخت ۶میلیارد دلار خسارت به بازماندگان حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر محکوم شد.
جرج دنلیز قاضی دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک، < رژیم آخوندی > ایران  اسلامی، سپاه پاسدارن و بانک مرکزی ایران را در شکایت بیش از هزار نفر از بازماندگان شماری از کشته‌شدگان حملات انتحاری ۱۱ سپتامبر مجرم شناخته و محکوم کرده است.
بر اساس این حکم « رژیم »ایران اسلامی باید به همسران، والدین، فرزندان و خواهران و برادران کشته‌شدگان هر کدام بین ۴میلیون و دویست و پنجاه تا ۱۲میلیون و پانصد هزار دلار خسارت پرداخت کند. این مبالغ شامل بهره از زمان وقوع این حملات در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تا کنون نیز می‌شود.
< رژیم آخوندی> ایران  اسلامی متهم به حمایت از تروریسم و قرار دادن امکانات در اختیار اعضای شبکه القاعده شده است و در نتیجه بر اساس نظر دادگاه در حملات ۱۱ سپتامبر نقش داشته و مسئول جبران بخشی از خسارت وارد شده به خانواده قربانیان این حمله است.
اکنون خسارت ۶میلیارد دلاری صادر شده در این دادگاه از پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا و اروپا قابل برداشت است.
این نخستین بار نیست که < رژیم آخوندی > ایران اسلامی به پرداخت خسارت به بازماندگان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر محکوم می‌شود. دو بار دیگر در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ نیز « رژیم آخوندی»  به پرداخت میلیاردها دلار خسارت به بازماندگان این حملات محکوم شده بود.
در سال ۲۰۱۱ در دادگاهی به ریاست جرج دنلیز، « رژیم آخوندی »ایران اسلامی و گروه تروریستی القاعده مسئول حملات انتحاری ۱۱ سپتامبر شناخته شده و < رژیم آخوندی > به پرداخت ۶میلیارد دلار خسارت به ۱۱۰ نفر از بازماندگان این حملات، ۴۷ نفر از خانواده‌های قربانیان ازجمله خانواده خلبان هواپیمایی که به برج جنوبی تجارت جهانی اصابت کرد محکوم شد.
همچنین در سال ۲۰۱۶ نیز همین دادگاه به ریاست جرج دنلیز< رژیم آخوندی> ایران  اسلامی را محکوم به پرداخت خسارت ۱۱ میلیارد دلاری کرد که بخشی از آن باید به خانواده بازماندگان قربانیان ۱۱ سپتامبرو ۳ میلیارد دلار باید به شرکت‌های بیمه‌ای که پرداخت خسارت‌ها و توقف فعالیت‌های تجاری ناشی از این ماجرا را بر عهده گرفتند، پرداخت می‌شد.
در روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ نوزده نفر از اعضای گروه تروریستی القاعده چهار هواپیمای تجاری را ربودند و در اقدامی انتحاری، آنها را به نقاط مختلف آمریکا از جمله قسمتی از پنتاگون و برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک زدند. در پی این حادثه حدود سه هزار نفر جان خود را از دست دادند و صدها نفر زخمی شدند.
۱۵ نفر از اعضای القاعده که در این حملات دست داشتند از شهروندان عربستان سعودی بودند. همین موضوع باعث شد تا غیر از < رژیم آخوندی> ایران  اسلامی، عربستان سعودی نیز با ۲۵ پرونده قضایی در دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک به ریاست قاضی جرج دنلیز روبرو شود.
عربستان سعودی در تابستان ۲۰۱۷ از قاضی دادگاهی در ایالات متحده خواست ۲۵ پرونده قضایی را، که در آنها ادعا شده ریاض به برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا کمک کرده و باید به قربانیان غرامت بدهد، باطل کند.
خانواده‌ها و بازماندگان حدود ۲۵۰۰ نفر از قربانیان آن حملات، و همینطور بیش از ۲۰هزار نفر از افراد و شرکت‌هایی که در آن حملات خسارت دیدند، با طرح شکایت از عربستان سعودی در دادگاه‌های آمریکا، خواهان میلیاردها دلار غرامت از ریاض شده‌اند.
طرح شکایت از < رژیم آخوندی > ایران اسلامی  و عربستان سعودی در ارتباط با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر از سال ۲۰۰۴ در آمریکا مطرح بود اما به دلیل وجود قانونی که بر اساس آن دولت‌های خارجی نمی‌توانستند در دادگاه‌های آمریکا مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند این شکایات به نتیجه نرسیده بود.
اما مجلس نمایندگان آمریکا اوایل پاییز ۲۰۱۶ با تصویب طرح «عدالت در برابر حامیان تروریسم»، که پیشتر نیز در مجلس سنا به تصویب رسیده بود، امکان وتوی طرح شکایت از دولت‌های خارجی در دادگاه‌های ایالات متحده را از باراک اوباما رئیس جمهوری وقت گرفت. این مصوبه به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر امکان داد تا علیه دولت‌های خارجی که متهم به ارتباط با این حملات هستند شکایت کنند.
kayhan.london
                                                    _______________________________________