در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

« مدیریت آخوند و مملکت داری ملا....؟؟ »

چپاول سواحل دریای مازندران: 
۸۵ درصد در تصرف دستگاه‌ها و نهادهای « رژیم آخوندی ».
مدیر دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی می‌گوید ۸۵ درصد سواحل دریای مازندران در تصرف و اشغال دستگاه‌ها، نهادهای دولتی، شرکت‌ها و «مردم» است  و تنها ۱۵ درصد ساحل آزاد وجود دارد!. 
این مقام سازمان محیط زیست! گفته که سواحل دریایی، «متولیان!» متعددی دارند که خود باعث عدم یکدست شدن مدیریت! آنهاست.                                                                    « آخوند و مدیریت ؟؟».
شهرام فداکار مدیر دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست «رژیم آخوندی»، وضعیت سواحل شمال ایران را نامناسب ارزیابی کرده و گفته که «دیگر عرصه ساحلی در دریای خزر باقی نمانده است.»
آنگونه که این مقام سازمان محیط زیست اعلام کرده، ۸۰ تا ۸۵ درصد سواحل شمال ایران را دستگاه‌ها، نهادهای دولتی، شرکت‌ها و مردم تصرف و اشغال کرده‌اند.
بر اساس قانون، حریم خط ساحلی به معنای عدم انجام هیچ‌گونه فعالیت در فاصله ۶۰ متری دریاست که با اخذ مجوز تنها امکان‌پذیر می‌شود. با این حال، در ۳۰ تا ۴۰ سال اخیر سواحل دریای مازندران بطور کامل اشغال شده است.
به گفته مدیر دفتر سواحل و تالاب های ساخلی سازمان محیط زیست، تنها بخشی که در اختیار این سازمان قرار دارد، ساحل آزاد است که شرایط طبیعی خود را حفظ کرده است!
از قرار معلوم فقط «سواحل میانکاله» و «پارک ملی بوجاق در مصب سفیدرود» در استان گیلان دست‌نخورده باقی مانده که می‌توان اکوسیستم‌های بکر خزری را در آنجا دید.
اما سواحل خلیج فارس و دریای عمان کمتر از سواحل دریای مازندران اشغال‌ شده‌اند با این همه این نگرانی وجود دارد که آنها با «نام‌ها و کاربری‌های مختلف مانند استقرار صنایع، مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی با پوشش سازمان‌های مختلف» مورد تصرف قرار گیرند.
شهرام فداکار با اعلام اینکه خط ساحلی در خلیج‌ فارس حتی مناطق کم‌عمق جزر و مدّی، توسط صنعت، مناطق مسکونی و شهری اشغال شده‌اند، اضافه کرده که این بخش‌ها در اختیار بهره‌بردارانی قرار گرفته که معیارهای محیط زیستی را رعایت نمی‌کنند.
* کوتاه شده از: kayhan.london
*   تصاویراز  :گوگل
                                                       ___________________________