در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

هشدار تند « آخوند » روحانی به آمریکا: 
هرچقدر بخواهیم موشک و سلاح انبار می‌کنیم.
حسن روحانی، رئیس « دولت »< رژیم آخوندی >  ایران، با لحنی تند درباره ایجاد اختلال در توافق هسته‌ای به آمریکا هشدار داده و گفته است که اگر این کشور بخواهد از برجام خارج شود دچار "پشیمانی تاریخی" خواهد شد.
آقای روحانی که به استان خراسان رضوی سفر کرده در سخنرانی خود در شهر سبزوار گفت: "به ملت ایران با صراحت می‌گویم از چند ماه پیش تمام دستورات لازم به بخش‌های اجرایی کشور داده شده است، به سازمان انرژی اتمی دستوارت لازم ابلاغ شده و چند روز پیش نیز با مسئولان ارشد این سازمان صحبت کرده‌ام."
دولت آمریکا شش روز دیگر، ۱۲ مه یا ۲۲ اردیبهشت، تصمیم خود را درباره برجام اعلام می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشدار داده بود که اگر تغییرات مورد نظر او در برجام اعمال نشود، این بار تعلیق تحریم‌های هسته‌ای «رژیم»ایران را تمدید نخواهد کرد.
کنترل برنامه موشکی ایران « آخوندی »و محدود کردن حضور نظامی آن در سوریه و عراق از موارد مورد نظر آمریکا است.
 روحانی گفته تهران درباره قدرت دفاعی خود با کسی مذاکره نمی‌کند. او تهدید کرده است که < رژیم > ایران "هر مقدار سلاح، امکانات و موشک مورد نیاز کشور باشد" می‌سازد و انبار می‌کند و "به کسی ربطی ندارد" که این کشور برای دفاع از خود چه تصمیمی گرفته است.
او با اشاره به رسیدن زمان اعلام تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام گفت: "هفته آینده در زندگی ما تغییری ایجاد نخواهد شد. هر تصمیمی که ترامپ بگیرد در مقابل آن طرح و برنامه داریم و مقاومت می‌کنیم."
با نزدیک شدن به ۲۲ اردیبهشت ماه، قیمت دلار و ارزهای خارجی در بازار آزاد ایران به تدریج بالاتر می‌‎رود.
دیروز خبرگزاری ایلنا از فروش دلار ۶۳۰۰ تومانی در تهران گزارش داده بود هرچند دولت دستور داده دلار با قیمت ۴۲۰۰ فروخته شود!!.
آقای روحانی درباره نوسانات ارزی و نگرانی مردم صحبت کرده و گفته ذخایر ارزی فعلی کافی است و مردم نباید نگران این موضوع باشند.
ادامه رایزنی‌ها در واشنگتن
همزمان با تندشدن تهدیدهای«رژیم آخوندی» ایران علیه آمریکا، رایزنی کشورهای اروپایی طرف برجام با دونالد ترامپ ادامه دارد. بعد از سفر رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان به آمریکا برای صحبت درباره برجام، امروز بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا هم به آمریکا رفت.
موضع کشورهای اروپایی حفظ برجام است هرچند آنها به طور مشترک هم‌راستا با آمریکا در بیانیه‌ای تأیید کرده‌اند که در کنار برجام باید توافقی تکمیلی برای تضمین محدود کردن توان نظامی ایران تهیه شود.
B B C