در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۰۹ خرداد ۱۳۹۷

                                               در پاسخ به انتقاد دانشجویان: 
                                 مدیریت صداوسیما و قوه قضاییه با رهبری نیست!.
رهبر « رژیم آخوندی »- اسلامی روز دوشنبه هفتم خرداد در پاسخ به انتقاد دانشجویان از عملکرد قوه قضاییه و صداوسیما گفته است، به رغم اینکه رؤسای این دو نهاد از سوی او منصوب می‌شوند، اما در مدیریت آنها نقشی ندارد!.
" خامنه‌ای " در دیدار با گروهی از دانشجویان و در واکنش به بعضی انتقادهای دانشجویان در خصوص برخی نهادهای زیر نظر خود گفته است: «مدیریت نهادهایی همچون نیروهای مسلح با رهبری است اما در قوه قضاییه و صداوسیما با وجود آنکه رؤسای آنها از طرف رهبری منصوب می‌شوند، مدیریت آنها با رهبری نیست»
وی مدعی شده که خود او «در مواجهه با صداوسیما، چه در مدیریت فعلی و چه در مدیریت‌های قبلی، همواره در موضوعات مختلف موضع انتقادی داشته» و دارد.
رهبر « رژیم آخوندی » - اسلامی راه حل بر طرف کردن «معایب» این نهادها را «تزریق عناصر جوان، فعال، مؤمن و پرانگیزه به این دستگاه‌ها» دانسته است!.
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که برای ورود به نهادهایی چون صداوسیما گزینش‌های سختی صورت می‌گیرد و افراد باید به ولایت فقیه و اسلام «التزام عملی» داشته باشند و لذا بیشتر افرادی استخدام می‌شوند که ویژگی‌های یاد شده از سوی رهبر ایران را دارا باشند.
بر اساس گزارش‌ رسانه‌های ایران، در این دیدار سحر محرابی، نماینده مدیران مسئول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم!!، گفته است:
 «عدم امکان عملی تحقیق و تفحص از برخی نهادهای تحت امر جناب عالی مانند سپاه پاسداران، قوه قضاییه، صداوسیما، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان  امام، در کنار ضعف روحیه پاسخگویی در مسئولان به خودی خود مشکل آفرین است».
رهبر < رژیم آخوندی > - اسلامی در حالی از مسئولیت خود در قبال عملکرد نهادهای زیر مجموعه‌اش سلب مسئولیت کرده است که بر اساس اصل‏ ۱۵۷ قانون اساسی، ‏رهبر< رژیم > ، رئیس قوه قضاییه را برای یک دوره‏ پنج‏ سال‏ منصوب می‌کند و همچنین بر اساس اصل ۱۷۵، نصب‏ و عزل‏ رئیس‏ سازمان‏ صداوسیما با رهبر <رژیم آخوندی> - اسلامی‏ است.
منتقدان می‌گویند، نهادهای زیر مجموعه رهبر مانند قوه قضائیه به هیچ جا پاسخگو نیستند و هیچ مرجعی برای شکایت از آنها وجود ندارد.
در همین زمینه، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌!< دولت قبلی > ایران < آخوندی > ، با متهم کردن قوه قضاییه به فساد گفته بود، هیچ نهادی پاسخگوی شکایات از قوه قضاییه و ظلم این نهاد علیه مردم نیست و «رهبری هم می‌گویند مسئولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه دستگاه‌ها به عهده ایشان نیست!».
انتقاد دولتی‌ها از صداوسیما
علی خامنه‌ای در ادامه سخنرانی‌اش گفته است: «ممکن است کسی بگوید چرا در صداوسیما فلان انتقاد مطرح نمی‌شود اما در مقابل، مسئولان دولتی مکرر از مطالب انتقادی صداوسیما و برخی بخش‌های خبری شکایت می‌کنند».
اشاره < او > به مقام‌های دولت حسن روحانی است که رادیو و تلویزیون < رژیم آخوندی >- اسلامی را به نشر «شایعات» و «سیاه‌نمایی» متهم می‌کنند.
پیش از این هم فعالان سیاسی و مدنی بارها از گزینشی عمل کردن صداوسیما به شدت انتقاد کرده‌ بودند.
رهبر « رژیم آخوندی » -  اسلامی همچنین در این سخنرانی، «آزادی‌های جاری» در فضای اجتماعی، سیاسی، رسانه‌ای و مجازی در ایران را «غیرقابل مقایسه» با دوران حکومت پهلوی و قبل از انقلاب دانسته است!!.
وی در حالی از «آزادی» در فضای رسانه‌ای و مجازی سخن گفته است که در هفته‌های اخیر فیلترینگ پیام‌رسان «تلگرام» به دستور قوه قضاییه انتقادهای زیادی برانگیخته است.
پیام‌رسان تلگرام که هم به ادعای مدیران آن و هم بر اساس اعلام مقام‌های دولتی بیش از چهل میلیون کاربر ایرانی دارد، ماه گذشته و پس از مدت‌ها گزارش‌های ضدونقیض در مورد فیلترینگ آن، با حکم بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه مسدود شد.
سحر محرابی در نشست رهبر < رژیم > با دانشجویان در این زمینه گفته است: 
«نقض حق برگزاری اجتماعات، تعرض مکرر به حق آزادی بیان، محدودسازی روزافزون حق دسترسی آزاد به اطلاعات با اعمال فیلترینگ غیرقانونی و برخورد با مطبوعات، همه و همه فضایی را به وجود آورده که اعتراض مدنی و قانونی به عنوان انتخابی ساده و ممکن از دسترس شهروندان خارج شده است».
وی تصریح کرده است: «لذا این سئوال جدی مطرح است که رئیس دولتی که مسئولیت نهادهای اجرایی را بر عهده دارد، و یا رئیس قوه قضاییه‌ای که اختیارات نظارتی و قضایی دارد و یا جنابعالی که برخی، اختیارات مندرج در اصل ۱۱۰ قانون اساسی را کف اختیارات‌تان می‌دانند، در برابر پرسش‌ها، انتقادات و اعتراضات مردم چه پاسخی دارید؟»
وی افزوده است: «ایران، این روزها شرایط حساسی را تجربه می‌کند. تصمیمات بزرگ را افراد بزرگ می‌گیرند. در یک کلام از نظر ما، راهکار تعمیق دموکراسی است؛ دموکراسی مبتنی بر مردم؛ همه‌ مردم، همه اقلیت‌ها، همه قومیت‌ها، کارگران، معلمان، دانشجویان، اقشار فراموش شده، کولبران، تهیدستان، حاشیه نشین‌ها».
.radiofarda