در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

واکنش"  پل رایان رئیس  مجلس نمایندگان آمریکا "  به خروج از برجام:
« رژیم »  ایران  « آخوندی » از زمان توافق، بر فعالیت‌های بی ثبات ساز خود افزوده بود.
به دنبال اعلام رسمی تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده به خروج از توافق هسته‌ای ایران< آخوندی > ، پل رایان رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم پرزیدنت ترامپ را ستود.
وی که سه سال پیش نیز از مخالفان توافق هسته ای ایران بود، سه شنبه شب گفت «از همان ابتدا، توافق دوران اوباما با ایران، اساسا ایراد داشت»
وی افزود: «اقدامات خصمانه ایران« آخوندی »  از زمانی که توافق امضا شد، مؤید این است که همچنان عزم آن دارد که در خاور میانه بی‌ثباتی ایجاد کند.»
پرزیدنت ترامپ پیش از این به کنگره آمریکا و کشورهای اروپایی فرصت اصلاح برجام را داده بود و گفته بود اگر این توافق اصلاح نشود، آمریکا از آن خارج می‌شود.
خروج آمریکا از توافق، احیای تحریم‌های اتمی علیه < رژیم >  اسلامی ایران< آخوندی >  را به همراه خواهد داشت؛ تحریم هایی که از تیرماه ۱۳۹۴ لغو شده بود.
رئیس جمهوری آمریکا می گوید < رژیم >  اسلامی ایران<آخوندی> به توافق پایبند نبوده است. بر اساس بندی از قطعنامه ۲۲۳۱ که بعد از توافق هسته ای در شورای امنیت تصویب شد، <رژیم > اسلامی ایران<آخوندی> از آزمایش موشک بالیستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی منع شده است. با این حال<رژیم>  ایران در دو سال اخیر‌ چندین آزمایش موشک بالیستیک داشته است و موشک های< رژیم >  در دست برخی گروه های تروریستی و شورشی منطقه دیده شده است.
V O A
                                                                _____________________

ترامپ:
 اگر< رژیم آخوندی> ایران برنامه هسته‌ای را شروع کند با عواقب شدیدی مواجه خواهد شد
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هشدار داده است که اگر ایران«آخوندی» برنامه هسته‌ای خود را در سطح قبلی از سر گیرد، با "عواقب شدیدی" مواجه خواهد شد.
رئیس‌جمهور آمریکا که تنها یک روز پس از علنی کردن تصمیمش برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران و در ابتدای جلسه هیات دولت با خبرنگاران پاسخ می‌داد گفت گمان نمی‌کند < رژیم > ایران تصمیم به از سرگیری برنامه هسته‌ای خود داشته باشد و توصیه او به مقام‌های  < رژیم >ایران < آخوندی > این است که چنین نکنند. او سپس در پاسخ به خبرنگاران گفت: "اگر چنین کنند با عواقب بسیار جدی روبرو خواهند شد".
آقای ترامپ در ابتدای سخنان امروز خود ابراز امیدواری کرد که با خروج آمریکا از برجام، زمینه برای آغاز مذاکرات جدید که به گفته او می‌تواند بستری برای شکل‌گیری یک "توافق بهتر" شود فراهم آید.
او تصریح کرد که "طبیعی است که< رژیم >  ایران یکی دو ماه نخست بگوید نه" اما در نهایت آنها حاضر به مذاکره خواهند شد.
B B C

دلار ۸ هزار تومان شد و نفت برنت به ۷۷ دلار برای هر بشکه رسید.
بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال در فردای روز اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به بیش از ۷۷ دلار رسید.
بازار خرید و فروش ارز در ایران « آخوندی » نیز گرچه راکد بود، اما خبر از عرضه دلار ۸ هزار تومانی هم منتشر شد!.