در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

پایین رفتن بی‌سابقه ارزش ریال در ایران « آخوندی » به نگرانی‌ها در این زمینه به شدت دامن زده است.

ایرانیان در زمستان گذشته بیش از ۹ تن طلا خریده‌اند
بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، در سه ماهه اول سال جاری میلادی مردم ایران بیش از چهار برابر مدت مشابه سال قبل سکه و شمش طلا خریده‌اند. مصرف جواهرات و طلای زینتی اما ۱۶ درصد کاهش یافته است.
ایرانیان در سه ماهه اول سال جاری میلادی نزدیک ۹ و نیم تن طلا و شمش خریده‌اند. این رقم بیش از چهار برابر مدت مشابه سال قبل است.
 به گزارش بلومبرگ پس از بحران بالا رفتن قیمت ارز در ایران«آخوندی» و کاهش ارزش ریال، ایرانیان بیش از پیش به خرید سکه و شمش طلا روی آوردند.
مصرف طلای زینتی وجواهرآلات اما در این بازه زمانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته و به ۱۰/۷ تن رسیده است.
این نشان می‌دهد که ایرانیان در شرایط کنونی به ارزش زینتی طلا و جواهر علاقه‌مند نیستند.
شورای جهانی طلا در گزارشی که روز پنج‌شنبه ۳ مه (۱۳ اردیبهشت) منتشر کرده علت این گرایش بی‌سابقه ایرانیان به خرید طلا را در بحران ارزی چند ماه پیش دانسته است.
بر اساس این گزارش در کشورهای حوزه خلیج فارس به طور کلی تقاضا برای خرید طلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی بالا رفته است.
 شورای جهانی طلا علت این امر را نگرانی مردم این منطقه از تنش میان ایران«آخوندی» و ایالات متحده آمریکا و نبودن چشم‌اندازی برای کنترل قیمت ارز می‌داند.
در همین مدت پایین رفتن بی‌سابقه ارزش ریال در ایران به نگرانی‌ها در این زمینه به شدت دامن زده است.
D W