در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۷ فروردین ۱۳۹۷

در ایران « آخوندی »:
چه کسی به فکر زلزله‌ زدگان کرمانشاه است؟.
یک نماینده مجلس می‌گوید وضعیت زنان زلزله‌زده در کرمانشاه به مرز هشدار رسیده است. کمبود خدمات پزشکی و بهداشتی زلزله‌زدگان را درمانده کرده است. 
شش ماه پس از زلزله‌ ویرانگر استان کرمانشاه وضعیت مردم این منطقه اسف‌بار است. جستجوی آمار مرتبط با زلزله‌زدگان‌نتیجه‌چندانی ندارد. یک ماه پس از زلزله، جمعیت هلال ‌احمر اعلام‌کرده بود که ۵۴ هزار خانوار در چادر زندگی می‌کنند. چه تعداد از این خانوارها هنوز چادرنشین هستند؟ چند نفر؟ چند زن؟ چند کودک؟.
طیبه   سیاوشی،  نماینده   مردم   تهران،  ری،   شمیرانات،   اسلامشهر و   پردیس،   در دهمین دوره   مجلس  شورای اسلامی «  ایران آخوندی» می‌گوید که وضعیت زنان زلزله‌زده به مرز هشدار رسیده است. او پنج‌شنبه ۱۶ فروردین در انتقاد از رسانه‌های دولتی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، گفت: «گزارش‌‌های دستگاه‌های دولتی در این زمینه شفاف نیست. متاسفانه بعضی وقت‌ها گزارش‌ها تصاویر خیلی خوبی را نشان می‌دهند، در حالی که واقعیت چیز دیگری است.»
واقعیت، به گفته طبیه سیاوشی این است که "زنان زلزله‌زده ‌مبتلا به سرطان، ام اس ای یا زنانی که تازه زایمان کردند" هم امکانات کافی در اختیار ندارند.
خانم سیاوشی همچنین به ایلنا گفت: «فراکسیون زنان مجلس توانست تعداد محدودی کانکس برای آنها فراهم کند، ولی قرار بر این شده که این فراکسیون سفری را برای بررسی‌های بیشتر!! انجام دهد.»
سازمان‌های مردم‌نهادی که برای سامان گرفتن زلزله‌زدگان فعالیت می‌کنند، برخلاف نهادهای دولتی به نمایندگان مجلس گفته‌اند که مردم زلزله‌زده به ویژه زنان در حوزه‌ی مسائل بهداشتی و حتی در مورد دسترسی به توالت مشکل زیادی دارند.
طیبه سیاوشی در گفتگو با ایلنا مثال روشنی زده است: «به طور مثال یک خانم با دختربچه‌کوچکش باید از یک طرف بلوار به آن طرف بلوار برود تا بتواند از یک چنین امکانی (توالت) که خیلی طبیعی است و باید در دسترس باشد، استفاده کند، در حالی که متاسفانه این امکان وجود ندارد.»
"زلزله‌زدگان کرمانشاه فراموش شدند"
سجاد یک فعال مدنی از کرمانشاه به دویچه‌وله می‌گوید: «نهاد خاصی مسئول رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان نیست. چند نهاد به صورت موازی فعال هستند. وزارت بهداشت، سازمان‌های مردم‌نهاد، جمعیت هلال‌احمر. برنامه منسجمی وجود ندارد. مدیریت نیست.»
زلزله‌کرمانشاه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ رخ داد. ساختمان‌های بسیاری، از جمله ساختمان‌های پروژه دولتی "مسکن مهر" لرزش ۳/ ۷ ریشتری زمین را تاب نیاوردند و فرو ریختند.
در این زمین‌لرزه بیش از ۶۰۰ نفر کشته و هزاران نفر بی‌خانمان و چادر‌نشین شدند. دولت« آخوند » حسن روحانی به مردم وعده داد که با تمام توان مشکلات زلزله‌زدگان کرمانشاه را پیگیری می‌کند. اما با گذشت ۷ ماه پس از آن تاریخ وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه اسف‌بار است.

سجاد از کرمانشاه به دویچه‌وله می‌گوید: «واقعیت این است که زلزله‌زدگان فراموش شدند. رسانه‌های داخلی دیگر تمایلی به اطلاع‌رسانی در مورد زلزله‌زدگان یا پیگری مسائل آنها ندارند.».
D W
                                     « آخوند و مدیریت ...؟؟ ، ملا و مملکت داری ....؟؟»
                                _____________________________