در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۶ فروردین ۱۳۹۷

پادشاه عربستان: در برابر« رژیم آخوندی »  ایران موضعی محکم اتخاذ کنید.
پادشاه عربستان در افتتاحیه نشست اتحادیه عرب در ظهران، « رژیم آخوندی » ایران را "دشمنی قدیمی" نامید و محکوم کرد. او در این سخنان به حمله هوایی اخیر قدرت‌های غربی به سوریه اشاره‌ای نکرد.
ملک ‌سلمان، پادشاه عربستان سعودی در سخنانی که در افتتاحیه ۲۹مین نشست سران اتحادیه عرب ایراد کرد « رژیم » ایران را به‌‌شدت به باد انتقاد گرفت.
او در این نشست که روز یکشنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) در شهر ظهران، واقع در شرق  عربستان  برگزار  شد،  باز هم  ایران « آخوندی » را به دلیل "دخالت‌ در امور داخلی کشورهای عربی" و "بی‌ثبات کردن منطقه" محکوم کرد.
 ملک سلمان همچنین « رژیم آخوندی »  ایران را به "دامن زدن به فرقه‌گرایی" متهم کرد.  او از جامعه  جهانی  خواست ، در برابر رفتار«رژیم » ایران موضعی محکم اتخاذ کنند.
نشست امسال ۲۲ کشور عضو اتحادیه عرب تحت‌الشعاع حمله هوایی قدرت‌های غربی به سوریه قرار دارد. در حالی که برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، از جمله عربستان سعودی از حمله آمریکا حمایت می‌کنند برخی کشورها مانند لبنان و مراکش این حمله را محکوم کرده‌اند.
بشار اسد، رئيس‌جمهور! سوریه از زمانی که کشورش در سال ۲۰۱۱ از این اتحادیه اخراج شد به این نشست دعوت نمی‌شود. در نشست امسال سران اتحادیه عرب علاوه بر سوریه، قطر نیز حضور ندارد.
قرار شده که در این نشست درباره سوریه، یمن‌‌، لیبی و غزه بحث و تبادل نظر شود
  کوتاه شده از: D W