در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۹ فروردین ۱۳۹۷

سرنوشت دریاچه ارومیه در انتظار بزرگ‌ترین خلیج دریای خزر است. فعالیت نیروگاه برق نکا و سیاست‌های غلط « رژیم آخوندی » و خشکسالی روزافزون، خلیج گرگان را تهدید می‌کند

خلیج گرگان را پیش از خشکی کامل به خاطر بسپاریم.
سرنوشت دریاچه ارومیه در انتظار بزرگ‌ترین خلیج دریای خزر است. فعالیت نیروگاه برق نکا و سیاست‌های غلط « رژیم آخوندی » در تقسیم آب بین بالادست و پایین‌دست با احداث سدهای متعدد و همچنین خشکسالی روزافزون، این میراث طبیعی فلات ایران را به خطر انداخته است.
                                                         تصویری از آنچه که از خلیج گرگان به جای مانده؟
خلیج گرگان بزرگ‌ترین خلیج دریای خزر است که بر اثر پیشروی و گسترش شرقی رشته ساحلی شبه‌جزیره میانکاله در جنوب شرقی دریای خزر شکل گرفته.
خلیج گرگان در سال ۱۳۵۴ به همراه تالاب میانکاله و لپوی زاغمرز (در استان‌های گلستان و مازندران) به عنوان نخستین مجموعه تالاب بین‌المللی جهان در فهرست تالاب‌‌های کنوانسیون رامسر به ثبت رسید اما اکنون مانند دریاچه ارومیه خشک‌ می‌شود.
سدهای متعدد و کاهش میزان ورودی آب، عدم لایروبی کانال‌های منتهی به خلیج همراه با کاهش میزان رطوبت منطقه و افزایش تبخیر که آن هم تحت تاثیر گاز گلخانه‌ای حاصل از فعالیت نیروگاه برق نکا است، سبب خشکی خلیج گرگان شده است.
** «هیچ‌کس به دنبال بهبود وضعیت خلیج گرگان نیست. بودجه‌ای نداده‌اند و در مجموع می‌توانیم بگوییم که خلیج گرگان رها و فراموش شده.
 ورودی آب بسیار کمی دارد و ورود فاضلاب شهرها و روستا چه به صورت زه‌کش و چه مستقیم به آن، خلیج را به تلی از آلودگی‌ تبدیل کرده ‌است.»radiozamaneh

                                              « آخوند و ملا و مملکت داری.....؟؟ »
                               ___________________________