در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

هزینه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه!!« آخوند پروری » ، سه برابر هزینه وزارت فرهنگ وارشاد!!.
بر اساس آمار وزارت امور اقتصاد و دارایی« رژیم آخوندی » ، در ماه فروردین صدا و سیما بالاترین رقم را در میان نهادهای فرهنگی! هزینه کرده است.
 بر این اساس هزینه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه!! سه برابر هزینه وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است.
روزنامه اعتماد در نسخه روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت خود (۲۵ آوریل) اینفوگرافیکی از هزینه نهادهای فرهنگی در فروردین ماه سال جاری را منتشر کرده است. 
عنوان این مطلب «فرهنگ، بچه نامادری است» و اشاره‌ای به ضرب‌المثلی است که نشان می‌دهد حوزه فرهنگ مورد بی‌مهری واقع شده است.
این نمودار که منبع آن سایت وزارت امور اقتصاد و دارایی« رژیم آخوندی »  است نشان می‌دهد که صدا و سیما با ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه در ماه فروردین، بالاترین رقم هزینه‌های فرهنگی را در این ماه داشته است.
پس از صدا و سیما به ترتیب مرکز خدمات حوزه علمیه!! با ۶۰ میلیارد تومان، شورای عالی حوزه‌های علمیه با ۲۳ میلیارد تومان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۲۱ میلیارد تومان هزینه در رده‌های دوم تا چهارم این جدول قرار دارند.
جالب اینجاست که وزارت‌خانه‌ای که مسئول فرهنگ کشور است هزینه‌اش از حوزه‌های علمیه و صدا و سیما کمتر بوده است.
هزینه مرکز خدمات! حوزه‌های علمیه! تقریبا سه برابر هزینه وزارت فرهنگ و ارشاد! اسلامی بوده است.
نکته قابل توجه در این نمودار بالا بودن هزینه نهادهای مذهبی است.
 در میان ۱۰ نهادی که بالاترین هزینه‌ها را در ماه فروردین داشته‌اند، پنج نهاد مذهبی هستند: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با ۶۰ میلیارد تومان هزینه، شورای عالی حوزه‌های علمیه با ۲۳ میلیارد، دفتر تبلیغات اسلامی قم با ۹ میلیارد، جامعة‌المصطفی‌العالمیه با ۸ میلیارد و سازمان تبلیغات اسلامی با ۷ میلیارد تومان هزینه در عرض یک ماه.
* در آخرین ردیف هزینه‌های این جدول، شورای اجتماعی فرهنگی! زنان با ۲۸ میلیون تومان هزینه قرار گرفته است!.