در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۶ فروردین ۱۳۹۷


4/5/2018

مرکز اسناد حقوق بشرایران « آخوندی »  از اجرای ۳۹۰ حکم اعدام در سال ۹۶ خبر داد.
مرکز اسناد حقوق بشر ایران < آخوندی > خبر داد که در سال ۹۶، در مجموع ۳۹۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند که شش تن از آنها در زمان ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال سن داشته‌اند.
این مرکز در گزارشی در وب‌سایت خود از آمار اعدام‌های سال ۹۶، اعلام کرد که مشخصات و اتهام افراد اعدام شده، بر اساس منابع رسمی، نیمه‌رسمی و غیررسمی تهیه شده است.
از جمله ۸۹ مورد از اعدام‌های بررسی شده در این گزارش در سال ۹۶ مستند به اظهارات مقام‌های قوه قضائیه ایران<آخوندی> است.
اما به گفته مرکز اسناد حقوق بشر< رژیم آخوندی >  ایران، از آنجا که < رژیم آخوندی > بسیاری از اعدام‌ها را اعلام نمی‌کند، دسترسی به آمار دقیق اعدام‌ها آسان نیست.
یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که در میان اعدام‌شدگان سال ۹۶، کبیر دهقان زی، جواد میر، علیرضا تاجیکی، امیرحسین پورجعفر،علی کاظمی و محبوبه مفیدی، در زمان ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال سن داشته‌اند.
بر پایه این گزارش اتهام اکثر افرادی که اعدام شده‌اند، قاچاق مواد مخدر و قتل بوده است.
سازمان‌های حقوق بشری بارها از آمار بالای اعدام در ایران« آخوندی » انتقاد کرده‌اند.
پیشتر سازمان ملل متحد نیز در گزارشی که روز چهارشنبه ۹ اسفند ۹۶ منتشر شد، اعلام کرده بود که در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۴۸۲ تن در< رژیم آخوندی > ایران اعدام شدند.
بر اساس این گزارش از این میان، ۲۱۳ تن به اتهام‌های مربوط به مواد مخدر و ۲۰۲ تن به اتهام قتل اعدام شده‌اند. ۲۴ تن به خاطر اتهام‌های آزار جنسی، ۱۶ تن به خاطر سرقت و سرقت مسلحانه و دو تن به اتهام جرایم سیاسی به دار آویخته شده‌اند.
گزارش مشابهی که مرکز اسناد حقوق بشر ایران<آخوندی> در مورد میزان اعدام‌ها در سال ۲۰۱۷ میلادی منشتر کرده بود، تعداد موارد اعدام در سال گذشته میلادی را ۵۲۴ تن ارزیابی کرده بود که تنها ۹۳ مورد از آنها توسط مقام‌های رسمی اعلام شده است.
آمار اعدام‌ها در ایران « آخوندی » یکسال پیش از آن، ۵۳۰ و دو سال پیش ۹۶۹ تن بوده است.
.radiofarda
                                    ___________________________________________