در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

کشف جسد احتمالی رضاشاه پهلوی.
در واکنش به پیدا شدن جسد مومیایی شده در جریان عملیات حفاری در حرم عبدالعظیم در شهرری که گفته می‌شود شباهت‌هایی به جسد مومیایی شده رضاشاه دارد، رضا پهلوی نوه موسس سلسله پهلوی گفته است که در انتظار مشخص شدن واقعیت است.
رضا پهلوی در حساب توییتر خود نوشته است:
"اخبار مربوط به پیدا شدن پیکر مومیایی‌شده رضاشاه « فقید » در شاه‌عبدالعظیم را از نزدیک دنبال می‌کنم. فعلا در حال بررسی موضوع هستیم و در انتظار مشخص شدن واقعیت امر در روزهای آینده می‌مانیم. در عین حال به مقامات مسئول، نسبت به هرگونه پنهان‌کاری و عدم شفافیت در این خصوص هشدار می‌دهم".
              جسد مومیایی شده رضاشاه در زمان انتقال از قاهره به ایران در کنار تصویری از جسد مومیایی کشف شده در شهرری
روز گذشته از ایران گزارش شده بود که در پی برخورد کارگران حفاری با یک "جسد مومیایی شده" در حرم عبدالعظیم در شهرری در جنوب تهران، حسن خلیل آبادی یک عضو شورای«آخوندی» شهر تهران تعلق این جسد به رضا شاه پهلوی را محتمل دانسته و گفته عملیات حفاری در منطقه برای بررسی دقیق موضوع متوقف شده است.

مقبره رضا شاه چگونه به دستور« آخوند » صادق خلخالی تخریب شد؟
خبرنگار رسانه روزآروز در ایران که خبر کشف این مومیایی را منتشر کرده بود می‌گوید جسد داخل محفظه‌ای بتنی بوده و همراه آن وسایلی چون شمشیر هم کشف شده است. تصاویری که از زمان دفن شدن رضاشاه منتشر شده او را در اونیفورم نظامی نشان می‌دهد.
گزارش‌های ضدونقیضی از وضعیت این پیکر پس از کشف منتشر شده است. برخی از خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی خود از دفن مجدد آن گفته‌اند و برخی می‌گویند که جسد مومیایی شده از محل حفاری خارج شده است.
ساعاتی پس از انتشار خبر کشف اتفاقی این جسد، کانال خبری موسوم به میراث‌نما عکسی را به عنوان مومیایی کشف شده در شهرری منتشر کرده که گفته می‌شود مشخصات ظاهری و واضح آن احتمال تعلق این جسد به رضاشاه را تقویت می‌کند هر چند یکی از اعضای روابط عمومی حرم عبدالعظیم دیروز گفته بود "کشف جسدی مومیایی در شهرری که آن را به رضاشاه پهلوی نسبت می‌دهند یک شایعه است".
                            
         یکی از اعضای شورای شهر تهران گفته جنازه مومیایی شده در پی حفاری در قسمت غربی صحن ‌عبدالعظیم پیدا شده است
خبرگزاری‌های فارس و تسنیم وابسته به سپاه پاسداران «رژیم آخوندی» و بخش‌های خبری رادیو تلویزیون رسمی «رژیم»  با انتشار گزارش‌هایی احتمال اینکه جسد کشف شده پیکر رضاشاه باشد را مردود اعلام کردند.
حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران که رئیس کمیته میراث فرهنگی این شورا هم هست دیروز به خبرگزاری ایسنا گفته بود "جنازه متعلق به هر کسی که باشد به دلیل اینکه مومیایی شده جنبه میراثی دارد و باید حفظ شود".
گزارش شده که جنازه مومیایی شده در پی حفاری در قسمت غربی صحن ‌عبدالعظیم پیدا شده است.
آرامگاه رضا شاه « فقید » در کنار حرم عبدالعظیم بناگذاشته شده بود. این آرامگاه در اوایل انقلاب به دست« آخوند » صادق خلخالی تخریب شد.  خلخالی، با حکم  خمینی،  به عنوان حاکم شرع ! دادگاه های انقلاب پس از بهمن ۱۳۵۷ منصوب شده بود.  خلخالی در خاطرات خود گفته است از اینکه نتوانسته بود در جریان تخریب آرامگاه رضاشاه به پیکر او دست پیدا کند، متعجب و در حسرت بوده است.
رضا شاه پهلوی در پی اشغال ایران توسط نیروهای متفقین در جریان جنگ دوم جهانی از سلطنت کناره گرفت و پس از چند سال تبعید، در آفریقای جنوبی درگذشت. جنازه او مدتی در مصر به امانت گذاشته شد اما حدود ۷۰ سال پیش، بعد از طواف کعبه، قبله مسلمانان در مکه، از قاهره به تهران منتقل و در اردیبهشت ۱۳۲۹ در آرامگاهی که در شهرری برای او طراحی و ساخته شده بود، دفن شد.

پیکر رضاشاه در هفدهم اردیبهشت ۱۳۲۹ در آرامگاهی که برای او بنا شده بود دفن شد. معمار این بنا محسن فروغی استاد معماری و رئیس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کسی که دست به تخریب آن زد «آخوند» خلخالی روحانی شیعه و حاکم شرع دادگاه های انقلاب بود
معمار این بنا محسن فروغی استاد معماری و رئیس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که کاخ نیاوران و دانشکده حقوق دانشگاه تهران هم از آثار اوست.
 این بنا تا اردیبهشت ۱۳۵۹ که «آخوند» خلخالی آن را تخریب کرد، پابرجا بود.
پس از خروج محمدرضا شاه پهلوی از ایران در دی ماه ۱۳۵۶ و حدود یک ماه پیش از سقوط حکومت او، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه آخرین شاه ایران جسد پدرش را همراه خود از ایران خارج کرده است اما فرح پهلوی، همسر شاه «فقید»که همراه او ایران را ترک کرد و تا پایان عمر شاه در کنار همسرش بود، این موضوع را تکذیب کرده است.

اغلب رسانه‌ها و گزارشگرانی که به اخبار مربوط به کشف پیکر مومیای شده در شهرری پرداخته‌اند، با ادبیاتی محترمانه و متفاوت از رسانه‌های حکومتی نزدیک به اصولگرایان، گزارش‌های خود را منتشر کرده‌اند.
B B C

رضا پهلوی: مومیایی شهر ری به احتمال زیاد متعلق به رضا شاه است
بازار گمانه‌زنی درباره جسد مومیایی کشف شده کماکان داغ است. رضا پهلوی در توئیت خود نوشته است که "بررسی‌ تمام شواهد و جوانب" نشان می‌دهد که جسد به رضاشاه تعلق دارد.در این میان تناقض‌گویی مسئولان باعث پرسش‌های زیادی شده است
رضا پهلوی پس از انتشار اخبار مربوط به کشف جسد مومیایی شده و گمانه‌زنی‌ها پیرامون آن ابتدا در حساب توییتری خود نوشت "فعلا در حال بررسی موضوع هستیم و در انتظار مشخص شدن واقعیت امر در روزهای آینده می‌مانیم. در عین حال به مقامات مسوول، نسبت به هرگونه پنهان‌کاری و عدم شفافیت در این خصوص هشدار می‌دهم."
او اما ساعاتی بعد در توئیتر از تعلق جسد به رضاشاه خبر داد: «پس از بررسی تمام شواهد و جوانب، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که پیکر پیداشده در شهرری به احتمال بسیار قوی به رضاشاه تعلق دارد.»
Reza Pahlavi
✔@PahlaviReza

پس از بررسی تمام شواهد و جوانب، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که پیکر پیداشده در شهرری به احتمال بسیار قوی به رضاشاه تعلق دارد. او سرباز و خدمت‌گزار ملت و میهن بود و از شما هم‌میهنان تقاضا دارم تا از طریق شبکه‌های اجتماعی و نیز تجمعات مسالمت‌آمیز سراسری، یاد و نامش را گرامی بدارید.
1:08 PM - Apr 24, 2018