در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۴ فروردین ۱۳۹۷

«نه تنها در نماز، که شما در امور دیگر مثل ورزش هم نمی‌توانید با اجبار، فرزند خود را فوتبالیست یا قهرمان شطرنج بار بیاورید. [نتیجه] دل‌زدگی است و نتیجه معکوس هم دارد.»

                           تشویق به «نماز اجباری» در مدارس ایران « آخوندی ».
رئیس سازمان مدارس < رژیم آخوندی > خبر داده که از این پس مدارس موظفند ۱۵ درصد شهریه دریافتی از والدین را صرف فعالیت‌های اقامه نماز کنند. علاوه بر این هشت هزار معلم ابتدایی برای آنچه «اقامه نماز باکیفیت» خوانده شده، آموزش خواهند دید.


"* خود من  در شهری که بودم، و همه هفته را هم ما نماز می‌خواندیم تا روز پنجشنبه، اجباری، همه دانش‌آموزان. موقعی که می‌خواستیم نیت کنیم، خیلی از دوست‌هایمان با همدیگر می‌گفتیم چهار رکعت نماز ظهر می‌خوانم از ترس معلم دینی (اسمش را می‌گفتیم)، قربتا الی الله.
 یعنی حتی در این حد هم مقاومت می‌کردیم موقع نماز خواندن، و اعتراضمان را حتی به گوش خدا هم می‌رساندیم، در سن خودمان، با آن وضعیت؛ ولی آن نماز خواندن ما هیچ معنای معنوی نداشت. هیچ آرامشی در ما ایجاد نمی‌کرد؛ و برعکس. به خاطر این که ما رابطه‌ای با آن نماز نداشتیم و آن نماز برای ما معنایی نداشت و نمی‌توانستیم جای آن نماز را در زندگی مادی و معنوی خودمان تعیین کنیم، در نتیجه نماز هیچ اهمیتی در زندگی ما نداشت و هیچ نقشی در عمل بازی نمی‌کرد.
همین‌طور که امروز میلیون‌ها نفر در مراسم مذهبی در ایران« آخوندی » شرکت می‌کنند، صدها هزار مناسک مذهبی در مدارس، تلویزیون، رادیو، تکیه‌ها و مساجد برگزار می‌شود ولی جامعه هم هر روز فسادش زیادتر می‌شود، هر روز جنایات و مشکلاتش زیادتر می‌شود، بی‌اخلاقی‌ها زیادتر می‌شود… ما با یک فروپاشی اخلاقی عمومی روبه‌رو هستیم، در حالی که در کشوری هستیم که بیشترین صحبت در مورد اخلاق دینی و مناسک دینی می‌شود.
 به جای این که راجع به این تناقض فکر کنند، دوباره راه حل‌هایی می‌دهند که از همین حالا پاسخش معلوم است".
* سعید پیوندی استاد جامعه‌شناسی و کارشناس آموزش در پاریس.
کوتاه شده از:.radiofarda
                                         ________________________________