در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

در شرایط زوال روزافزون تالاب‌های این استان و تشدید پدیده ریزگردها، آب رودخانه‌ها به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده، اما اجرای "طرح‌های متعدد و ویرانگر سدسازی و انتقال آب بر سرشاخه‌های کارون" همچنان ادامه دارد.

"هرکس بتواند از خوزستان مهاجرت می‌کند"
نماینده « رژیم آخوندی » مردم اهواز می‌گوید نخبگان خوزستان به دلیل وضعیت بد آب‌وهوای این استان به دیگر نقاط کشور مهاجرت می‌کنند. او از افزایش آمار بیماری‌های تنفسی و سرطان و همچنین افت وضعیت اقتصادی این استان خبر داده است.
جواد کاظم‌نسب الباجی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در استان خوزستان می‌گوید ۳۴۵ هزار هکتار از مساحت استان خوزستان گرفتار پدیده ریزگردهاست. او در گفتگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفت که بسیاری از ساکنان خوزستان به دلیل گرد و غبار شدید در این منطقه به مهاجرت به سایر نقاط کشور از جمله به کرج و مشهد مجبور شده‌اند.
جواد کاظم‌نسب الباجی "سیاست‌های غلط درسالهای گذشته در حوزه نیرو و کشاورزی" را دلیل بحران کنونی استان خوزستان خواند و گفت: «حقابه این اراضی کشاورزی حاصلخیز (استان خوزستان) تامین نشده و این اراضی امروزه به شوره‌زار تبدیل شده است.»
او گفت: «از تبعات منفی ریزگردها به مهاجرت نخبگان و مردم، وضعیت بد اقتصادی و عدم سرمایه‌گذاری در استان خوزستان و مشکلات بهداشتی و درمانی می‌توان اشاره کرد. عده‌ای که توان مهاجرت دارند از این مناطق می‌روند و عده‌ای هم که توانایی مهاجرت ندارند، در معرض این پدیده شوم بوده و دچار مشکلات بهداشتی و درمانی می‌شوند.»
بیشتر بخوانید: آب آشامیدنی در دهها روستای شوش به طور کامل قطع شد
جواد کاظم‌نسب الباجی،  از افزایش آمار ابتلا به بیماری‌های تنفسی و سرطان در این استان خبر داد و گفت :«سرمایه‌گذاران به دلیل آلایندگی موجود و وضعیت خاک حاضر به سرمایه‌گذاری در این منطقه نیستند، عصبانی شدن مردم و عدم آرامش فکری و درگیری‌هایی که در این منطقه وجود دارد نیز ناشی از تبعات ریزگردها است.»
سدسازی "ویرانگر" بر سرشاخه‌های کارون
جواد کاظم‌نسب الباجی همچنین از تخریب زیرساخت‌های برق و آب استان خوزستان به علت ریزگردها خبر داد. او با اشاره به کانون ریزگردها که گفته می‌شود در کشور همسایه عراق هستند، تأکید کرد که این کشور"هنوز امکانات لازم برای برخورد با ریزگردها را ندارد و نمی‌تواند در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دهد."
او افزود: «متاسفانه هنوز هم حقابه هورالعظیم پرداخت نمی‌شود و با خشکاندن آن منطقه تبدیل به یکی از بزرگترین کانون‌های ریزگرد شده است و نیاز به حقابه دارد تا شاهد کم شدن ریزگردها باشیم.»
ریزگردهای خوزستان ۷ کانون داخلی دارند. تالاب خشک‌شده‌ی‌ هورالعظیم یکی از آنهاست. فعالان محیط‌زیست پروژه‌های انتقال آب از استان خوزستان را دلیل شکل‌گیری این کانون‌‌ها می‌دانند و خواستار اصلاح مدیریت منابع آب کشور هستند.
در شرایط زوال روزافزون تالاب‌های این استان و تشدید پدیده ریزگردها، آب رودخانه‌ها به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده، اما اجرای "طرح‌های متعدد و ویرانگر سدسازی و انتقال آب بر سرشاخه‌های کارون" همچنان ادامه دارد.
D W