در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۶ فروردین ۱۳۹۷

رهبران توانا اجرا کننده عدالت هستند

بکُش بکُش شعار ما، اعدام افتخار ما
همه دردها و همه مشکلات در« رژیم آخوندی » یک چاره و راه‌حل دارند: اعدام!.
می‌پندارند مشکلات سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی با اعدام است که چاره می‌شود. به این اعتبار عنوان “رژیم اعدام” برای  حاکمان « آخوندی »  بر ایران نام برازنده‌ای است.
 در «رژیم آخوندی»  استفاده از این مجازات بی‌رحمانه، غیرانسانی و غیرقابل برگشت از چنان محبوبیتی برخوردار است که نه تنها حاکمیت که مردم نیز اغلب شعار «اعدام باید گردد» را زمزمه می‌کنند یا حتی فریاد می‌زنند!.
 نتیجه این رویکرد هم این است که بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره شمار اعدام‌ها در جهان در سال ۲۰۱۷، صرف‌نظر از اعدام‌ها در چین، ۵۱ درصد اعدام‌های جهان در ایران«آخوندی» رخ داده است:

بیش از ۵۰ درصد اعدام‌های جهان در سال ۲۰۱۷ در ایران«آخوندی» اتفاق افتاد
در تازه‌ترین دور از اعدام‌خواهی‌ها و این بار برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با بالا رفتن قیمت دلار،«آخوند» ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید!! مقیم قم از مسئولان قضایی و امنیتی خواست چند دلال بزرگ ارز را اعدام کنند تا بقیه حساب کار دست‌شان بیاید!!.
او روز چهارشنبه ۲۲ فروردین در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم دلالان ارز را به تبانی با دشمنان خارجی و آشوبگری متهم کرد و خواهان محاکمه آنان به عنوان مفسد فی ‌الارض شد.
این رویکرد مکارم شیرازی تایید کننده این ادعاست که حاکمان مذهبی«رژیم آخوندی»  وقتی دچار بحران و بیچارگی می‌شوند، تنها یک راهکار به فکرشان می‌رسد و آن اعدام است.
رها بحرینی، حقوقدان و پژوهشگر سازمان عفو بین‌الملل در امور ایران درباره این رویکرد « رژیم آخوندی » به موضوع اعدام، می‌گوید:
 «به نظر می‌رسد رهبران کشورهایی مثل ایران«آخوندی» فکر می‌کنند اعدام راه‌حل سریع و حلال مشکلات است در حالی که آمار جرائم در کشورهایی که اعدام را لغو کرده‌اند کاملا نشان می‌دهد اعدام نه تنها تاثیر ویژه‌ای در بازدارندگی از جرم ندارد بلکه حتی منجر به استمرار فرهنگ خشونت هم می‌شود و در واقع مجازات اعدام از علائم فرهنگ خشونت است نه راه حلی برای آن.»
به گفته بحرینی، رهبران کشورهایی مثل ایران«آخوندی» در عمل وظیفه خود برای رسیدگی ریشه‌ای به مشکلات از طریق سیاست‌های انسانی، موثر و مبتنی بر شواهد علمی را کنار ‌گذاشته‌اند و به اعدام مشغولند که این نشان از ضعف آنهاست چون رهبران توانا اجرا کننده عدالت هستند، نه اعدام:  دردناک است که ایران از پیشرفت‌ها در لغو اعدام تا این حد عقب افتاده
کوتاه شده از:.radiozamaneh