در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۲۲ فروردین ۱۳۹۷

« مدیریت آخوند و مملکت داری ملا....!! »

موج گسترده اعتراضات سراسری پس از پایان تعطیلات نوروزی
 با پایان یافتن تعطیلات نوروزی در ایران « آخوندی »  موج گسترده‌ای از اعتراضات کارگران، مالباختگان و کارمندان در شهرهای مختلف ایران شکل گرفته است.
 بسیاری از کارگرانی که اواخر اسفند 96 به پرداخت نشدن حقوق خود معترض بودند پس از تعطیلات نوروزی اعتراضات و اعتصاب‌های خود را از سر گرفتند.
* روز جمعه، ۱۷ فروردین‌ماه، تعدادی از اخراج‌شدگان از کار طرح تحول سلامت در شهر اهواز در نماز جمعه حاضر شده و نسبت به اخراج خود اعتراض کردند.
همچنین در نخستین اعتراضات شکل گرفته پس از تعطیلات نوروز کارگران آتش‌نشانی نفت و گاز عسلویه، صدها معلم خرید خدمات یزد و جمعی از بازاریان چهار شهر سقز،‌ بانه،‌ مریوان و جوانرود در استان کردستان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
** روز شنبه، ۱۸ فروردین‌ماه، جمعی از دامداران زلزله‌زده روستای ناوفره در سرپل‌ ذهاب در اعتراض به عدم پرداخت خسارت‌های وارده به دام‌هایشان، با گذشت ۵ ماه از زلزله کرمانشاه، دست به تجمع زدند.
این در حالیست که در نخستین روزهای پس از وقوع زلزله در آبان‌ماه ۹۶مقامات! دولتی اعلام کردند خسارت دامپروران زلزله‌زده را خواهند پرداخت!.
*** همچنین روز شنبه، ۱۸ فروردین، مدیران اجرایی مراکز بهداشت استان خوزستان به دلیل اخراج خود در مقابل دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تعدادی از کارگران کارخانه روغن نباتی غنچه در شهرستان میانرود استان مازندارن نیز پس از تعطیلات نوروز متوجه اخراج خود به دلیل بحران مالی موجود در این کارخانه شدند. آنها روز شنبه با برگزاری تجمعی اعتراضی در مقابل فرمانداری میانرود خواستار بازگشت به کار شدند.
کارگران متالورژی پودر قزوین نیز که ۴ ماه است حقوق و معوقات خود را دریافت نکرده‌اند روز شنبه، ۱۸ فروردین، در مقابل ورودی این کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند. پیشتر در اواخر اسفند ۹۶ این کارگران به خاطر عدم دریافت حقوق و سنوات خود مقابل استانداری قزوین تجمع اعتراضی داشتند.
روز یکشنبه، ۱۹ فروردین، کارگران نساجی خامنه در استان آذربایجان شرقی مقابل این واحد تولیدی تجمعی اعتراضی برگزار کردند. این کارگران ۳۲ ماه حقوق و برخی از آنها تا سال‌ها مزایای بیمه‌ای از کارفرما طلبکار هستند.
* بیش از ۵۰۰ کارگر کارخانه پروفیل ساوه در استان مرکزی نیز به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق، عیدی و سنوات کاری اعتراض دارند و می‌گویند مطالبات معوقه مربوط به مهر، آبان، آذر، دی و اسفند سال ۹۶ می‌شود و همچنین پرداخت نشدن حق بیمه کارگران برای تمدید دفترچه‌های خدمات درمانی آنها مشکلاتی ایجاد کرده است.
همزمان کارگران شهرداری حمیدیه در استان خوزستان نیز در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق عقب‌افتاده دست از کار کشیده و اعتصاب خود را با تجمع مقابل شهرداری آغاز کردند.
* همچنین کارگران شرکت «چوب فریم سنگده» دودانگه در استان مازندران نسبت به عدم پرداخت مطالبات حقوقی چند ماهه خود اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.
* روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه، غارت‌شدگان موسسه ثامن الحجج، وابسته به موسسات مالی سپاه پاسداران، در اعتراض به غارت دارایی‌هایشان در ساختمان هیئت تصفیه تحصن کردند:
کارگران اخراجی کارخانه مقره سازی ساوه در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی مقابل فرمانداری دست به تجمع مقابل فرمانداری ساوه زدند. به گفته کارگران از مجموع ۱۵۰ کارگر کارخانه مقره‌سازی، حدود ۱۳۰ کارگر اخراج شده و بقیه برای نگهداری از ماشین‌آلات و محافظت اموال در کارخانه باقی ماندند.
* کارگران کارخانه فولاد اورمیه که در سال ۹۶ بارها به پرداخت نشدن ماه‌ها حقوق تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند پس از پایان تعطیلات نوروز اعتراضات خود را از سر گرفتند و مقابل استانداری آذربایجان غربی تجمع کردند.
کارگران گروه صنعتی فولاد اورمیه که ۱۱ماه حقوق طلبکارند واز ۱۱ شهریور ماه ۹۶ در پی مطالبات خود هستند، پس از ناامید شدن از کارفرمای خود به سراغ اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفته و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند که این پیگیری‌ها ادامه پیدا کرده و در نهایت آنها تجمع اعتراضی خود را در مقابل استانداری آذربایجان غربی برگزار کردند.
* همچنین حدود ۱۲۰ نفر از کارگران کارخانه خوراک دام کارون و شرکت ماهی کارون روز یکشنبه برای حل مشکل خود در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.
یکی از کارگران معترض با اشاره به علت تجمع اعتراضی کارگران گفت: «۱۱ روز است که کارگران این ۲ شرکت به دلیل مشکلات مدیریتی اخراج شده‌اند.» شرکت خوراک دام کارون شوشتر ۵۲ نفر نیرو و شرکت ماهی کارون ۸۰ نفر نیرو دارد. 
روز دوشنبه، ۲۰ فروردین، نیز جمعی از مالباختگان موسسه مالی و اعتباری کاسپین در رشت دست به تجمعی اعتراضی زدند و شعار سر دادند: «کاسپین دزدی کرده، دولت حمایت کرده»
مالباختگان موسسه اعتباری کاسپین در شهرهای تهران و مشهد نیز همزمان با مالباختگان این موسسه در شهر رشت روز دوشنبه، ۲۰ فروردین، دست به تجمع اعتراضی زدند.
                                               « مدیریت آخوند و مملکت داری ملا....!! »
                                 ______________________
                                «سوریه را رها کنید، فکری به حال ما کنید».
کشاورزان اصفهانی و خانواده‌های‌شان روز چهارشنبه و برای چندمین بار پس از آغاز سال جدید در اعتراض به عدم دریافت حق‌آبه خود تجمع و راهپیمایی کردند.
آنها در این راهپیمایی از جمله شعار می دادند: «سوریه را رها کنید، فکری به حال ما کنید».
معترضان همچنین با اشاره به مشکلات به وجود آمده در پی عدم دریافت حق‌آبه شعار می‌دادند: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، ‌زندگی کشاورز روی هواست امروز».
بر اساس فیلم‌های منتشر شده،‌ نیروهای ضد شورش در خیابان جی اصفهان مانع از ادامه راهپیمایی معترضان شدند.
رادیو فردا
                                                     ___________________________________