در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۰ اسفند ۱۳۹۶

« وقتی مدیریت آخوند و مملکت داری ملا به " بار " می نشیند؟! »

چالشی بزرگ برای کشور و تهدیدی برای همبستگی!.
اسحاق جهانگیری، معاون < آخوند > روحانی از نارسایی‌های جدی در ارتباط با تامین آب و مشکلات جدی در حوزه محیط زیست، صندوق‌های بازنشستگی و اقتصاد ایران « ملائی » سخن گفته و آن‌ها را چالشی بزرگ برای کشور و تهدیدی برای همبستگی ملی دانسته است.
روز پنجشنبه ۱۰ اسفند (۱ مارس) همایش "روز جهانی آینده" در فرهنگستان علوم !! برگزار شد. اسحاق جهانگیری، معاون رئیس < دولت >  ایران  < ملائی > از جمله کسانی بود که در این همایش سخنرانی کرد.
جهانگیری در سخنان خود مشکلات و نارسایی‌های اجتماعی را تهدیدی برای همبستگی ملی! خواند و نسبت به "واگرایی" بین مردم استان‌های مختلف و از جمله واگرایی بین قومیت‌ها و پیروان مذاهب مختلف هشدار داد. به باور جهانگیری، پیامدهای ناشی از فقر و فساد نیز از جمله چالش‌های بزرگ کشور در آینده است.
سخنان جهانگیری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخل ایران داشته است. خبرگزاری ایرنا به نقل از معاون  روحانی به "ابرچالش‌های" موجود  اشاره کرده است. ابرچالش‌هایی که ضرورت آینده‌نگری در سیاست‌گذاری‌کشور را ضروری می‌سازد.
کمبود آب و مشکلات زیست محیطی
یکی از این "ابرچالش‌ها" مشکل آب در کشور است. جهانگیری در این باره از جمله چنین گفته است: «هیچ گاه به منابع و ذخایر آبی نگاه نکردیم و میزان برداشت و جایگزین چقدر متفاوت است و اکنون به حدی از منابع حیاتی زیاد استفاده کردیم که خیلی از مناطق کشور حیاتشان تهدید می شود.»
معاون رئیس < دولت > ایران< ملائی > نادیده گرفتن مشکل آب را ناشی از بی‌توجهی به آینده‌نگری در تصمیم‌گیری‌ها دانست و گفت: «در دهه های گذشته آینده نگری در تصمیم گیری، جایگاه ویژه‌ای نداشته و مسائل روزمره، اصلی ترین مسائل مدیران!!! بوده است.»
جهانگیری همچنین آلودگی محیط زیست و به‌ویژه آلودگی هوای کشور را نیز برخاسته از بی توجهی "به آینده نگری" نامید و اظهار داشت که مصرف بی حساب و کتاب انرژی منجر به آن شده که محیط زیست آسیب ببیند.
نظام بانکی و صندوق بازنشستگی
جهانگیری در عین حال به تحولات جمعیتی کشور اشاره کرد و تاثیرات آن را بر روی صندوق‌های بازنشستگی نگران‌کننده دانست. به باور او مسئولان !< رژیم > اسلامی ایران « ملائی >  نسبت به تاثیرات بلند مدت و آتی نرخ رشد و توزیع جغرافیایی جمعیت توجه کافی نکرده‌اند.
جهانگیری درباره صندوق بازنشستگی و مشکلات نظام بانکی کشور نیز در سخنرانی خود گفت: «متولدین دهه ۶۰ در هر مقطعی وارد شدند، با مشکل مواجه شدیم. از زمان ورود به دبستان تا دبیرستان و دانشگاه و الان هم بحث اشتغال و در آینده موضوع سالمندی که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.»
جهانگیری به عدم بازپرداخت بدهی‌وام‌ها و تسهیلات بانکی بسیاری از واحدها و موسسات اشاره کرده و گفت: «تراز مالی بانک‌‌ها نشان می‌دهد که کمتر به سرنوشت سپرده‌های افراد توجه شده است.»
اشاره معاون   روحانی به نارسایی‌ها و کاستی‌های برنامه‌ریزی مسئولان در مورد متولدین دهه ۶۰ اعتراف به بی توجهی آنان به زیرساخت‌های لازم اجتماعی است.
جهانگیری در مورد سرنوشت متولدین دهه‌۷۰ و ۸۰ ایران اظهار نظری نکرد.
D W
                                        _____________________________________________