در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۰۹ فروردین ۱۳۹۷

وزیر خارجه فرانسه: 
« رژیم آخوندی » ایران  " حوثی‌های "  یمن را مسلح می‌کند.
وزیر امور خارجه فرانسه می‌گوید که موشک‌های حوثی‌ها ساخت ایران « آخوندی »  هستند. شورای امنیت نیز به حمله‌های موشکی شورشیان حوثی واکنش نشان داد. پیش‌تر عربستان سعودی بر حق خود برای پاسخ "اقدام‌های خصمانه ایران" تاکید کرده بود.
روز پنجشنبه (۲۹ مارس / ۹ فروردین) ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با شبکه رادیوی آرتی‌ال اظهار داشت:«مشکل یمن عدم آغاز فرایند سیاسی است. عربستان سعودی خود را زیر حملات حوثی‌ها می‌بیند، گروهی که تسلیحات آن نیز از سوی « رژیم آخوندی » ایران فراهم می شود.»
لودریان مدعی شد که شورشیان حوثی موشک‌های بالستیک خود را از ایران دریافت می‌کنند.
شورای امنیت سازمان ملل نیز حمله‌های موشکی حوثی‌ها به عربستان را محکوم کرد. در بیانیه سازمان ملل علاوه بر این، به نقض قطعنامه ۲۲۱۶ سازمان ملل اشاره شده که در آن تجهیز شورشیان حوثی یمن به جنگ‌افزار منع شده است.
خبرگزاری رویترز نوشت، در این رابطه از کشور خاصی نام برده نشده اما کارشناسان یمن در ژانویه سال جاری گزارش داد‌ه‌اند که « رژیم » اسلامی ایران « آخوندی » تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه حوثی‌ها را نقض کرده است.
«رژیم» اسلامی همواره اتهام ارسال جنگ‌افزار به یمن را رد کرده است.
واکنش عربستان سعودی
روز سه‌شنبه (۲۷ مارس) ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی« رژیم » ایران را به پشتیبانی تسلیحاتی شورشیان حوثی متهم کرده بود. او در این رابطه گفت، شبه‌نظامیان حوثی "هفت موشک بالستیک ایرانی" را به سوی کشورش شلیک کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی شامگاه یکشنبه (۲۵ مارس) سامانه دفاع ضد موشکی ارتش این کشور هفت موشک بالستیک را رهگیری و منهدم کرده ‌است.
عادل الجبیر که همراه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای یک سفر رسمی سه هفته‌ای به ایالات متحده رفته ،«رژیم» ایران را به نقض قطعنامه‌های بین‌المللی از طریق ارسال موشک‌های دوربرد به شبه‌نظامیان حوثی متهم کرد.
الجبیر گفت، کشورش حق دارد به "اقدامات خصمانه< رژیم >  ایران" پاسخ دهد.
کوتاه شده از:D W